0 امتیاز
قبل در کامپیوتر و اینترنت توسط (892 امتیاز)

تفاوت دانلود یک فایل با استفاده از تورنت با دانلود معمولی آن فایل در چیست؟ استفاده از تورنت برای دانلود یک فایل چه مزایایی دارد؟

3 پاسخ

+1 امتیاز
قبل توسط (922 امتیاز)
انتخاب شده قبل توسط
 
بهترین پاسخ

دانلود یک فایل با استفاده از لینک دانلود معمولی می تواند قابلیت resume داشته باشد یا نداشته باشد ولی دانلود یک فایل با استفاده از تورنت حتما قابلیت resume دارد.

دانلود های معمولی بدون احتیاج به نصب نرم افزار صورت می گیرد (مثلا با استفاده از مرورگر) ولی برای دانلود فایل های تورنت حتما باید یک کلاینت تورنت برروی سیستم خود نصب داشته باشید.

بدلیل اینکه دانلود های معمولی از یک کامپیوتر سرور صورت می گیرد در صورت در دسترس نبودن آن سرور یا پایین آمدن سرعت آن، دانلود شما کند یا قطع می شود ولی چون دانلود یک فایل تورنت از یک شبکه کامپیوتر صورت می گیرد امکان قطع یا کند شدن دانلود شما بسیار کمتر است.

0 امتیاز
قبل توسط (7.0هزار امتیاز)
یک شبکه اشتراک گذاری فایل بین کاربران است. یعنی کاربران این شبکه، فایل هایی رو که روی کامپیوترشون دارن، با کمک یک برنامه خاص بین بقیه کاربران به اشتراک میذارن. پس دانلود در این شبکه ، یعنی دریافت فایل از دیگران، نه از یک سایت خاص. از همین جهت هم می باشد که روند دانلود به نسبت مواردی که تنها از یک سرور دانلود صورت می گیرد سریعتر انجام می شود
0 امتیاز
قبل توسط (65 امتیاز)

دانلود تورنت با دانلود لینک مستقیم تفاوت هایی داره و قوائدی داره که باید قبل از نصب نرم افزارهای Torrent Client و استفاده از تورنت نسبت به آنها آگاه باشیم.
1. اولین اصل و تفاوت این است که برخلاف لینک مستقیم (لینک هایی که در سایت های معمولی برای دانلود درج شده)، محتوای تورنت در یکجا متمرکز ذخیره نشده است. درواقع محتوای تورنت در سیستم های کاربرانی که قبلا تورنت را دانلود کردند (و یا درحال دانلود هستند) ذخیره است. به آنها Peer میگویند.
2. هیچ تضمینی وجود نداره که با شروع دانلود، فایل تورنت کامل دانلود شود. بسیار اتفاق میفتد که دانلود تا درصدی پیش میرود و متوقف میشود چونکه هیچ کدام از Peer ها فایل را کامل در اختیار ندارند!
3. در زمانیکه شما درحال دانلود تورنت هستید، همزمان دیگر کاربران تورنت هم از سیستم شما دانلود میکنند.  ممکن است چندین برابر حجم فایل دانلود شده، آپلود داشته باشید. پس مواظب مصرف پهنای باند اینترنت خود باشید.
4. سرعت دانلود از تورنت وابسته به تعداد Peer های هر تورنت متغیر است و سرعت ثابتی را نباید انتظار داشت.
5. بسیاری از تورنت ها Peer کمی دارند و یا اصلا ندارند و شما برای دانلود آنها میبایست مدت زیادی سیستم خود را روشن و متصل نگه دارید که شاید یکی از Peer ها آنلاین شود و شروع به دانلود کنید. این موضوع بیشتر شامل تورنت های قدیمی و تورنت هایی که مخاطب کمتری دارند میشود.
6. هیچ نظارتی روی تورنت ها نیست. از کسی هم انتظار پاسخگویی نداشته باشید. ممکن است یک تورنت اسمی داشته باشد که با دانلود فایلهای آن متوجه شوید که فایلهایی که دانلود کردید هیچ ربطی به اسم تورنت ندارند و الکی پهنای باند و انرژی صرف کردید. و یا حتی ویروس دانلود کرده باشید!

من پیشنهاد میکنم برای دانلود تورنت حتما از سرویسهای مستقیم کننده تورنت استفاده کنید. اینطوری تورنت رو به لینک مستقیم تبدیل و بعدش با دانلودمنیجر دانلود میکنید. به این سرویسها لیچر یا سیدباکس هم گفته میشه. بهترینش هم بنظره من بیتسو هستش که اکانت مجانی میده.

سوالات مشابه

0 امتیاز
2 پاسخ 3.7هزار بازدید
+2 امتیاز
3 پاسخ 2.5هزار بازدید
0 امتیاز
2 پاسخ 477 بازدید
0 امتیاز
0 پاسخ 112 بازدید
...