+1 امتیاز
قبل در کامپیوتر و اینترنت توسط (5 امتیاز)
دوباره دسته بندی کردن قبل توسط

کامپیوتر من زمانی که دکمه shut down را میزنم مانیتور خاموش می شود ولی کیس روشن است ویندوز هم عوض کردم فایده نداشت

2 پاسخ

0 امتیاز
قبل توسط (4.9هزار امتیاز)
شاید به خاطر کابل پاور باشد. اتصالش را بررسی کنید و با کابل سالم دیگری هم امتحان کنید ببینید مشکل از اینجا نیست؟
0 امتیاز
قبل توسط (107 امتیاز)
گاهی مشاهده می شود پروسه خاموش شدن ویندوز بیش از معمول طولانی می شود یا کامل انجام نشده در مرحله ای متوقف شده و ویندوز خاموش یا راه اندازی مجدد نمی شود. دلیل این مشکل می تواند تداخل نرم افزاری، بدافزارها، مشکلات خود ویندوز یا ویروسی شدن آن، تنظیمات نادرست ویندوز یا برنامه های نصب شده ، عدم سازگاری درایورهای نصب شده یا عدم موفقیت ویندوز در خاتمه دادن به سرویس های در حال اجرا باشد. در ادامه به این موضوع می پردازیم.

در مورد تداخلات نرم افزاری می توان برای مثال به نصب دو آنتی ویروس مختلف به صورت همزمان یا نصب دو نسخه مختلف از یک نرم افزار یا نصب دو نرم افزار مختلف که از سرویس یا منابع سیستمی یکسانی استفاده می کنند اشاره کرد. وجود باگ و اشکال برنامه نویسی در برنامه ها نیز می تواند دلیل این مشکل باشد که معمولا با نصب نسخه های اصلاح شده یا به روز کردن نرم افزار یا تغییر تنظیمات این برنامه ها می توان مشکل را حل کرد. بهتر است همیشه قبل از نصب هر نرم افزار یا درایوری راهنمای نصب آن مطالعه شده و به نکات ذکر شده توجه نمود. برنامه هایی نیز وجود دارند که طراحی  آنها بعضاً با هدف آسیب رساندن بوده است. بهتر است از نصب هرگونه برنامه غیر لازم خودداری شود.

در مورد درایورهای بهتر است همیشه جدیدترین نسخه آنها نصب شود و قبل است از نصب سازگاری آن با مدل مورد استفاده سخت افزار و سیستم عامل مورد نظر بررسی شود. معمولاً سازندگان این قطعات درایورهای جدید را به صورت رایگان در دسترس قراری می دهند و در مورد سازگاری آنها اطلاعات لازم را رائه می دهند. می توان از سایت اینترنتی آنها نسخه های جدید را دانلود و استفاده نمود. بعضاً درایور استانداری که خود ویندوز اختصاص می دهد سازگاری بیشتری را نسبت به درایور سازنده در اختیار می گذارد گرچه ممکن است در صورت استفاده از آن از همه امکانات سخت افزار نتوان بهره برد.

در صورت ویروسی شدن ویندوز باید اقدام به ویروس کشی و در صورت لزوم تعمیر یا نصب مجدد ویندوز نمود.

می توان با تنظیماتی مختصر در رجیستری ویندوز یا نرم افزارها امکان بسته شدن خودکار سرویس های در حال اجرا را فراهم کرد. با این کار هنگام اجرای دستور shutdown سرویس های مذکور بسته شده و ویندوز به صورت معمولی خاموش یا راه اندازی مجدد می شود.

برای بسته شدن خودکار سرویس های خود ویندوز به صورت زیر عمل کنید:

وارد استارت و بعد Run شده و دستور regedit.exe یا regedt32.exe را اجرا کنید سپس به این مسیر بروید: HKEY_Current_User-à control Panelà Desktop. سپس در سمت راست روی گزینه AutoEndTasks دابل کلیک کرده مقدار داخل کادر نمایش داده شده را از صفر به 1 تغییر داده و بر روی ok کلیک کنید. برای تغییر مدت انتظار جهت بسته شدن سرویس ها می توانید روی گزینه waitToKillAppTimeout نیز دابل کلیک کنید و مقداری بر حسب میلی ثانیه وارد کنید. می توانید برای مثال مقدار 5000 را وارد کنید. در این صورت موقع خاموش شدن یا راه اندازی مجدد ویندوز به مدت 5 ثانیه منتظرمی ماند تا سرویس های در حال اجراء خاتمه یابند بعد از آن اگر سرویسی در حال اجراء باشد خود ویندوز به آن خاتمه داده و پروسه خاموش شدن ادامه پیدا می کند.

ممکن است به دلیل مشکلات داخلی خود ویندوز مثلا معیوب بودن یک سری از فایل های سیستمی ویندوز در بستن سرویس های مذکور ناموفق باشد. خیلی وقتها می توان با انجام مراحل زیر این مشکل را رفع نمود.

سی دی نصب ویندوز را در درایو مربوطه گذاشته و دستور / scannow  sfc را در command prompt یا Run  اجراء کنید. منتظر شوید تا ابزار داخلی system file checker ویندوز فایل های سیستمی را چک کرده و فایلهای مصدوم را را نمونه های موجود در سی دی جایگزین کند. بعد از اتمام کار دستور shutdown را از منوی استارت اجرا کنید تا نتیجه کار را ببینید. ممکن است لازم باشد یک بار با دکمه ریست روی کیس کامپیوتر را ری استارت کنید و از آن به بعد ویندوز مانند همیشه خاموش شود.

جهت کمک به انجام سریع تر پروسه در ویندوز اکس پی صفحه خوش آمدگویی ویندوز را غیر فعال کنید! برای این کار به کنترل پنل رفته و بر روی user accounts دابل کلیک کنید. گزینه change the way users log on or of را کلیک رده و در صفحه باز شده تیک گزینه use welcome screen  را بردارید.

در صورت انجام و بررسی تمامی موارد گفته اگر مشکل برطرف نشد باید چاره دیگری اندیشید. در این صورت من پیشنهاد دیگری جز نصب مجدد ویندوز ندارم!

سوالات مشابه

+1 امتیاز
4 پاسخ 79.8هزار بازدید
0 امتیاز
0 پاسخ 244 بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 1.4هزار بازدید
0 امتیاز
2 پاسخ 4.1هزار بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 3.7هزار بازدید
+1 امتیاز
2 پاسخ 4.1هزار بازدید
...