+1 امتیاز
قبل در کامپیوتر و اینترنت توسط (922 امتیاز)

من مدت ها از GNOME 2 (برروی توزیع فدورا) استفاده می کردم و بسیار از این Desktop Environmet راضی بودم ولی پس از عرضه GNOME 3 بهمراه GNOME Shell نتوانستم با این محیط جدید ارتباط برقرار کنم، آیا جایگزینی مناسب که علاوه بر شبیه بودن به GNOME 2 پایدار هم باشد سراغ دارید؟

1 پاسخ

+2 امتیاز
قبل توسط (1.1هزار امتیاز)
ویرایش شده قبل توسط

من هم دقیقا مشکل شما را داشتم و محیط دسکتاپ های (Desktop environment) متفاوتی رو امتحان کردم، ابتدا سراغ محیط دسکتاپ KDE رفتم، KDE از نظر امکانات بسیار قوی است و نرم افزارهای متنوعی دارد اما کماکان مشکل پایداری و وجود خطاهای زیاد اذیت کننده است (ناگفته نماند که نسبت به گذشته خطاها بسیار کمتر شده است) سپس سراغ دو محیط دسکتاپ سبک دنیای لینوکس یعنی Xfce و LXDE رفتم، هر دو از نظر امکانات به GNOME 2 نمی رسیدند ولی Xfce تا حدودی بهتر بود اما هیچ کدام نتوانستند مرا جذب کنند پس از آن از MATE استفاده کردم که سروصدای زیادی برپا کرده بود از نظر امکانات بهتر از Xfce و LXDE بود ولی ناسازگاری با نرم افزارهای GNOME 3 و پایدار نبودن مشکل اصلی من در آن زمان بود. در نهایت محیط دسکتاپ Cinnamon را امتحان کردم که از همه بیشتر نظر مرا جذب کرد، از نظر پایداری، سرعت، زیبایی، پنل، سازگاری با نرم افزارهای GNOME 3 و ... خوب است.

در نهایت بدلیل اینکه انتخاب محیط دسکتاپ در دنیای لینوکس یک امر کاملا سلیقه ای است پیشنهاد می کنم محیط دسکتاپ های فوق را برروی توزیع خود نصب کنید و امتحان کنید. پیشنهاد می کنم تست های خود برروی ماشین مجاری (مانند VirtualBox) انجام دهید چون نصب چند محیط دسکتاپ بصورت همزمان برروی لینوکس شما ممکن است باعث تداخل شود و کار سیستم شما را مختل کند.

سوالات مشابه

0 امتیاز
1 پاسخ 465 بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 398 بازدید
+1 امتیاز
1 پاسخ 603 بازدید
+1 امتیاز
1 پاسخ 1.9هزار بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 335 بازدید
+1 امتیاز
2 پاسخ 340 بازدید
0 امتیاز
0 پاسخ 316 بازدید
...