0 امتیاز
قبل در موبایل و لوازم الکترونیکی توسط (690 امتیاز)

موبایل های با صفحه نمایش AMOLED چه برتری نسبت به LCD ها دارند؟

2 پاسخ

+3 امتیاز
قبل توسط (550 امتیاز)
انتخاب شده قبل توسط
 
بهترین پاسخ
صفحه نمایش های AMOLED وسعت رنگ بسیار بیشتری نسبت به LCDها ارائه می دهند و نتیجه آن نشان دادن تصاویر با رنگ هایی پرجنب و جوش تر و قدرتمند تر است.
زاویه دید AMOLED کمی گسترده تر می باشد.
صفحه نمایش های LCD قدرت خود را بطور مدارم از یک نور پس زمینه  می گیرند، پس قاعدتا مصرف انرژی آنها بیش از صفحه نمایش های OLED است .
یکی از نکات منفی در مورد LEDها این است که تفاوت در سطح انرژی LEDها می تواند طول عمر صفحه نمایش را کاهش دهد. پیکسل های آبی برروی این نوع صفحه نمایش نیاز به بیشترین انرژی دارند که این موضوع بدان معنی است که آنها می توانند زودتر هم بسوزند (از کار بیافتند).
بطور معمول، اگر بدنبال رنگ هایی زنده تر و پرجنب و جوش تر هستید، بهتر است که بدنبال AMOLED بروید، اما یک LCD که بخوبی کالیبره شده می تواند تصاویری طبیعی تر به شما نشان دهد.
0 امتیاز
قبل توسط (68 امتیاز)

برای اینکه ‌بهتر متوجه شین، از جزئیات فنی دوری میکنم.

در LCD‌ها تقریبا یک نور سفید از یه فیلتر رد میشه که هر پیکسل رنگ میگیره. ولی در LED‌ها، دیگه نور سفید و فیلتر رنگی وجود نداره. بلکه هر پیکسل، به طور جداگونه میتونه رنگ و نور تولید کنه.

مهمترین فرقش، کنتراست بالای LED‌هاست. برای اینکه منظورم رو متوجه شین، یه گوشی LED و یه LCD رو در یک اطاق تاریک، ببرین زیر پتو و در هر دو، یک عکس کاملا سیاه پخش کنین.

یه فرق دیگه‌شون، اینه که معمولا سوختگی پیکسل در LEDها بیشتره.

یه فرق دیگه، مصرف کمتر LED‌ها هست. مخصوصا اگه رنگ پس‌زمینه‌تون، تیره باشه. چون دیگه نور یکدست سفید پس‌زمینه نداره و هر پیکسل میتونه جداگونه روشن شه و همینطور چون رنگ‌های تیره نور کمتری نیاز دارن تا نمایش داده شن، مصرف انرژی در اونها بشدت کمتره.

سوالات مشابه

0 امتیاز
1 پاسخ 674 بازدید
+2 امتیاز
1 پاسخ 1.8هزار بازدید
...