0 امتیاز
قبل در کامپیوتر و اینترنت توسط (15 امتیاز)
برچسب گذاری دوباره قبل توسط

گاهی وقتا مخصوصا سایت های فیلم که باز میکنم وقتی که یه کلیک تو پیج میزنم یه عالمه تبلیغات میاد که اصن مربوط به سرچ من نیس و حالا میخوام بدونم چهطور این کار رو قطع کنم.

خدانگهدار

1 پاسخ

0 امتیاز
قبل توسط (4.9هزار امتیاز)
ویرایش شده قبل توسط

برای جلوگیری از باز شدن این صفحات تبلیغاتی که اصطلاحا به آنها pop-up می‌گویند می‌توانید از افزونه‌های زیر استفاده کنید.

می‌توانید با جستجوی pop-up blocker افزونه‌های دیگری را برای این کار پیدا کنید؛ اما فعلا به نظرم موارد زیر جزو بهترین گزینه‌ها هستند:

برای مرورگر فایرفاکس: Strict Pop-up Blocker. این افزونه همانطور که از نامش پیداست تقریبا همه pop-upها را مسدود می‌کند. مثلا وقتی در سایتی قصد دارید با کلیک روی دکمه ارسال عکس عکسی از کامپیوترتان ارسال کنید ابتدا یک پنجره pop-up باز می‌شود تا فایلتان را انتخاب کنید، این افزونه آن را هم مسدود می‌کند. در چنین شرایطی باید حواسمان باشد که باز نشدن پنجره انتخاب فایل به خاطر این افزونه است؛ یا وقتی که در یکی از وبلاگ‌های بلاگفا یا سیستم‌های مشابه روی دکمه نظر دادن کلیک کنید، پنجره‌ی نظر دادن باز نمی‌شود و در واقع این افزونه آن را مسدود می‌کند؛ چون این پنجره هم یک نوع Pop-up است که هرچند در اینجا پنجره‌ای مزاحم و تبلیغاتی به شمار نمی‌رود اما در بعضی سایت‌ها به این شیوه تبلیغات را نمایش می‌دهند.

خب برای اینکه به افزونه بفهمانیم که موارد استثنا مثل پنجره‌ی نظر دادن یا پنجره‌ی ارسال فایل را مسدود نکند دو راه داریم:

1. پس از کلیک کردن روی دکمه‌ی نظر دادن یا دکمه‌ی ارسال فایل متوجه می‌شویم که پنجره‌ی مربوط باز نمی‌شود؛ در این لحظه کافی است روی دکمه‌ی افزونه (Strict Pop-up Blocker button_block) کلیک کنیم تا افزونه موقتا غیرفعال شود، سپس مجددا روی لینک مورد نظر کلیک می‌کنیم. بعد از اتمام کارمان، دوباره روی دکمه‌ی افزونه (Strict Pop-up Blocker button_Allow) کلیک می‌کنیم تا افزونه فعال شود.

2. سایتهایی را که مجاز به باز کردن pop-up هستند در قسمت استثناهای مرورگر وارد کنیم. این روش برای سایت‌های پرکاربرد مفید است تا هر بار نیاز به فعال و غیرفعال کردن افزونه نباشد.

محل تنظیمات: Options > cContent > Block Pop-Up Windows > Exceptions

allow pop ups firefox

این افزونه برای بعضی از pop-upهای مسدود شده با نشان دادن آیکونی در نوار آدرسِ مرورگر، مسدود شدن pop-up را اطلاع می‌دهد و از طریق کلیک کردن روی آن می‌توانیم اجازه دهیم پنجره‌ی مسدود شده باز شود.

برای مرورگر کروم و اُپرا این سوال را ببینید.

سوالات مشابه

0 امتیاز
1 پاسخ 313 بازدید
0 امتیاز
0 پاسخ 310 بازدید
...