+1 امتیاز
قبل در برنامه نویسی توسط (1.1هزار امتیاز)

زبان برنامه نویسی Swift که اپل جدیدا معرفی کرده است چه خصوصیاتی دارد؟

2 پاسخ

+3 امتیاز
قبل توسط (550 امتیاز)
وجه تمایز اصلی SWIFT در قابلیتی با نام playgrounds نهفته است.

برای مثال، اگر بخواهید یک بازی بنویسید که در آن یک بالون در یک آسمان آبی به پرواز در بیاید. برای این کار در زبان برنامه نویسی SWIFT تنها باید یک تابع ریاضی ساده بنویسید که در آن پترن مورد نظرتان جهت حرکت بالون مشخص شده باشد. همچنین می‌توانید نتیجه کارهایتان را همان لحظه و بدون نیاز به کامپایل‌کردن کدها، به صورت زنده مشاهده کنید و اگر جایی نیاز به نغییر یا اصلاح داشت، همان لحظه دست به تغییرات مورد نظرتان بزنید.

مزیت دیگر تست و اجرای اپلیکیشن‌ها به صورت فوری توسط برنامه‌نویس اشاره نمود که در نتیجه آن، ساخت و تست اپلیکیشن‌های یپیچیده دیگر طاقت‌فرسا نخواهد بود و سریع‌تر و راحت‌تر صورت می‌پذیرد.

برای این که توسعه‌دهندگان بتوانند همچون گذشته، اپلیکیشن‌های خود را با قدرت و کارایی بالا توسعه دهند، می‌توان به طور همزمان از سوئیفت در کنار Objective-C و C استفاده نمود.
0 امتیاز
قبل توسط (1.1هزار امتیاز)

Swift یک زبان برنامه نویسی کامپایلری است که توسط شرکت اپل برای توسعه برنامه برای iOS و OS X طراحی و پیاده سازی شده است.

تا قبل از عرضه زبان برنامه نویسی Swift، شرکت اپل فقط زبان برنامه نویسی Objective-C را برای توسعه دهندگان iOS و OS X بصورت رسمی عرضه کرده بود. سیسنتکس زبان Objective-C یک سینتکس خاص است و شباهتی به سینتکس رایج زبان های محبوب برنامه نویسی مانند C, C++, جاوا یا C# ندارد اما Swift سینتکسی شبیه این زبان های دارد که بتواند توسعه دهندگان بیشتری را به توسعه برنامه برای iOS و OS X جذب کند.

از نظر سینتکس و سبک برنامه نویسی، زبان برنامه نویسی Swift بسیار شبیه به زبان Scala است.

کد های نوشته شده با زبان Swift به کد native کامپایل می شوند و از automatic reference counting برای مدیریت حافظه استفاده می شود. مدل اشیاء در Swift کاملا منطبق و یکپارچه با Objective-C است.

قبل توسط (190 امتیاز)
+1
تمامی این مطالب درست هست فقط خواستم توی پرانتز این نکته رو هم بگم که Swift یک زبان جدید نیست. در پشت پرده این همون Objective-C هست ولی اپل برای زبون محبوب خودش یک Wrapper نوشته که ظاهر کدنویسیش برای کسانی که با Objective-C  راحت نیستن هم جذاب بشه.

سوالات مشابه

0 امتیاز
1 پاسخ 349 بازدید
0 امتیاز
0 پاسخ 454 بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 580 بازدید
0 امتیاز
0 پاسخ 182 بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 379 بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 688 بازدید
...