+1 امتیاز
قبل در گوناگون توسط (892 امتیاز)

آبلیمو طبیعی را چگونه نگهداری کنیم تا کپک نزند؟

4 پاسخ

+4 امتیاز
قبل توسط (135 امتیاز)
انتخاب شده قبل توسط
 
بهترین پاسخ
آبلیموی طبیعی معمولا توی ظروفه کدر و در محیط های تاریک تازه تر میمونه، ضمن اینکه اگه قصد نگهداری بلند مدت دارید نباید همون ابتدا کلش رو صاف کنید بهتره هر بار به اندازه یه شیشه صاف کنید کنید و استفاده کنید. بعضیا هم فریزش می کنند ، اینم خوب جواب میده، ولی چون حجم زیادی از فریزر رو اشغال میکنه معمولا این  کار رو نمی کنند. در نهایت بعید میرسه که با رعایت همه نکات فوق آبلیموئی به کیفیت(از لحاظ رنگ) آبلیموی بازاری داشته باشید چون در آبلیموی طبیعی نگهدارنده استفاده نمیشه. برای جلوگیری از کپک زدن هم بهتره که به هیچ عنوان آب بهش نفوذ پیدا نکنه حتی اگه ظرف رو قبلا شستید خشکش کنید. وضعیت لیمو قبل از گرفتن هم خیلی مهمه ، بهتره لیمو را قبل از اینکه آب بگیریم شسته و  در یه محیط سایه خشک  کنیم که کمی رطوبت پوست اون گرفته بشه و پس از خشک شدن مجددا نشوریم  اگه این نکته رعایت بشه آب لیمو خالص تره
+2 امتیاز
قبل توسط (930 امتیاز)
ویرایش شده قبل توسط
فکر میکنم اگه روش یخورده روغن بریزین دیگه کپک نزنه.

چون روغن ک روی ابلیمو میمونه و کپکم نمیزنه.

این روش درمورد رب گوجه ک جواب میده.
+1 امتیاز
قبل توسط (1.1هزار امتیاز)

آبلیمو یا آبغوره را داخل شیشه تمیز ریخته و تا نزدیکی لبه ظرف پر کنید، به مقدار خیلی کم لبه شیشه را خالی بگذارید و سپس در پوشی روی ان قرار دهید که با ایجاد خلا، اکسیژن داخل محصول راه نمی یابد و جایی برای رشد کپک ها وجود ندارد.

0 امتیاز
قبل توسط (68 امتیاز)

برای نگهداری آبلیمو و آبغوره و جلوگیری از کپک زدن آن این نکات کاربردیست:

پس از این که آبلیمو و آبغوره را داخل شیشه ریختید، بهتر است شیشه را داخل آب جوش قرار دهید تا آنزیم و باکتری‌های موجود در آن، از بین برود. با انجام این کار، قارچ‌ها امکان رشد را از دست می‌دهند و در نتیجه احتمال کپک زدن این مواد هم کاهش چشم‌گیری می‌یابد.

آبلیمو یا آبغوره را باید حتما داخل شیشه تمیز بریزید و تا نزدیکی لبه ظرف پر کنید. بهتر است به مقدار خیلی کم لبه شیشه را خالی بگذارید و سپس درپوشی روی آن قرار دهید تا با ایجاد خلاء، اکسیژن به داخل محصول راه نیابد و جایی برای رشد کپک‌ها وجود نداشته باشد.

سایر روشهای نگهداری آبلیمو

سوالات مشابه

+3 امتیاز
1 پاسخ 8.6هزار بازدید
0 امتیاز
0 پاسخ 171 بازدید
+4 امتیاز
1 پاسخ 3.1هزار بازدید
+4 امتیاز
1 پاسخ 42.7هزار بازدید
+2 امتیاز
1 پاسخ 405 بازدید
...