+1 امتیاز
قبل در درمان و پزشکی توسط (892 امتیاز)
برچسب گذاری دوباره قبل توسط
بیماری کرونا چیست و چگونه بوجود می آید؟

4 پاسخ

+3 امتیاز
قبل توسط (8.6هزار امتیاز)
انتخاب شده قبل توسط
 
بهترین پاسخ
ویروس کرونا از خانواده کروناویروسها (Coronaviruses) است. خانواده بزرگی از ویروسها که از ویروس سرماخوردگی معمولی تا عامل بیماری سارس را شامل میشود.

کرونو مشتق شده از واژه لاتین corona به معنی تاج است چرا که در زیر میکروسکوپ الکترونی به این شکل ظاهر میشوند.
کرونو ویروسها در سال ۱۹۶۵ کشف شدند و مطالعه بر روی آنها تا به طور مداوم تا اواسط دهه ۱۹۸۰ ادامه داشت.
کرونو ویروسها که پس از راینو ویروسها (Coronavirinae) بزرگترین عامل ابتلا به سرماخوردگی هستند، بیشتر در زمستان و بهار باعث سرماخوردگی میشوند و معمولاً شدت سرماخوردگی که کروناویروس عامل آن باشد بیشتر است.
ساختار کروناویروسها نیز دارای یک ژنوم RNA معمولی است.افرادی که همزمان دارای بیماری دیگری باشند و کودکان مبتلا به بیماریهای قلبی، بیشتر در معرض خطر ابتلا به کروناویروسها هستند.
اگرچه کرونو ویروسها بیشتر در حیوانات دیده میشوند، اما پنج نوع از آنها دستگاه تنفسی بدن انسان را تحت تاثیر قرار میدهد. تشخیص اینکه علت بیماری کرونو ویروس باشد یا خیر کمی مشکل است، چرا که برخلاف راینو ویروسها به سختی در آزمایشگاه رشد و نمو میکنند.
+2 امتیاز
قبل توسط (7.0هزار امتیاز)
در ادامه مواردی که ذکر شد لازم است بدانیم که :

این ویروس بسیار شبیه ویروس سارس بوده و به سیستم تنفسی حمله می‌کند و به تدریج این سیستم را از کار می‌اندازد و از علائم این بیماری می‌توان به سرفه، تب شدید که به التهاب ریه و نارسایی کلیه منجر می‌شود، اشاره کرد ،اما تاکنون واکسنی برای جلوگیری از ابتلای به آن ساخته نشده است.

 ویروس‌های انسانی کرونا به احتمال بسیار از یک فرد مبتلا به فردی دیگر، از طریق هوا بوسیله عطسه یا سرفه و تماس نزدیک فردی مانند لمس کردن یا دست دادن انتقال یابد.این ویروس‌ها ممکن است از طریق لمس اشیا یا سطوح آلوده و سپس تماس با دهان، بینی یا چشم نیز انتقال یابد.

ویروس‌های انسانی کرونا معمولا منجر به بیماری‌های موقتی شبکه فوقانی تنفسی خفیف و نیمه خفیف می‌شود.

علائم آن ممکن است شامل آبریزش بینی، سرفه، گلودرد و تب باشد. گاهی اوقات این ویروس‌ها ممکن است منجر به بیماری‌های شبکه تنفسی تحتانی مانند ذات‌الریه شود. این بیماری در افرادی که عارضه قلبی یا سیستم‌های ایمنی ضعیف دارند و افراد مسن شایع‌تر است. SARS-COV ممکن است منجر به بیماری‌های شدید شود.

در حال حاضر واکسنی برای حفاظت از شما در برابر ابتلا به ویروس انسانی کرونا وجود ندارد. می‌توانید از طرق زیر، خطر ابتلای خود را کاهش دهید: دستها را چندین بار در طول روز با آب و صابون بشویید، به چشم‌ها، بینی و دهانتان دست نزنید، از تماس نزدیک با افراد مبتلا خودداری کنید.

در صورت بروز بیماری ٰدر خانه بمانید، از تماس نزدیک با سایر افراد خودداری کنید،مایعات زیاد استفاده کنید، هنگام سرفه و عطسه، جلوی دهان خود را بگیرید، اشیا و سطوح را تمیز و غیر آلوده نگهدارید.
0 امتیاز
قبل توسط (10 امتیاز)

کروناویروس (coronavirus) نوعی ویروس شایع است که باعث ایجاد عفونت در بینی، سینوس ها یا قسمت فوقانی گلو می شود. بیشتر کروناویروس ها خطرناک نیستند.

برخی از انواع این ویروس جدی هستند. MERS و SARS انواع کروناویروس هستند که انسان را آلوده می کند. حدود 858 نفر در اثر سندرم تنفسی خاورمیانه (MERS) جان خود را از دست داده اند که نخستین بار در سال 2012 در عربستان سعودی و سپس در کشورهای دیگر در خاورمیانه، آفریقا، آسیا و اروپا ظاهر شد.

طبق اعلام سازمان بهداشت جهانی (WHO)، کروناویروس ها از خانواده ویروس هایی هستند که عامل بیماری هایی از سرماخوردگی گرفته تا بیماری های شدیدتر مانند سندرم تنفسی خاورمیانه (MERS) و سندرم حاد تنفسی (SARS) می شوند.

هر دو SARS و MERS به عنوان بیماری ویروسی جانوری طبقه بندی می شوند، به این معنی که اولین بیمارانی که به این ویروس آلوده شده اند این ویروس ها را مستقیما از حیوانات گرفتند. این ویروس در حالی که در میزبان خود (حیوانات) بود، دچار یک سری جهش های ژنتیکی شده است که به آن اجازه می دهد تا در انسان تکثیر یافته و آلودگی ایجاد می کند. 
این ویروس ها بین حیوانات و انسان ها منتقل می شوند. به عنوان مثال، اعتقاد بر این بود كه SARS از گربه های اهلی به انسان و MERS از یک نوع شتر به انسان منتقل شده است.

طبق WHO، علائم ابتلا به بیشتر کروناویروس ها مانند هر عفونت دیگر قسمت فوقانی دستگاه تنفسی، از جمله آبریزش بینی، سرفه، گلودرد و گاهی تب است. در بیشتر موارد، تشخیص اینکه آیا به كروناویروس آلوده شده اید یا ویروس سرماخوردگی، مانند رینو ویروس، دشوار است.

منبع جهت مطالعه بیشتر

0 امتیاز
قبل توسط (0 امتیاز)
ویرایش شده قبل توسط
یکی از دوستان من تجربه ای داشت که میخوام با شما به اشتراک بگذارم

میتونید شما دستگاه اکسیژن ساز در خونه داشته باشید تا هر موقع که احساس تنگی نفس کردید از اون استفاده کنید

دوست من این دستگاه را از فروشگاه تجهیزات پزشکی توانی نو tavanino.com تهیه کرده بود

البته فروشگاههای دیگه ای هم هستند که این دستگاهها را ارائه میکنند

مثل آز طب یا درمان کالا یا توانی نو

سوالات مشابه

0 امتیاز
0 پاسخ 91 بازدید
0 امتیاز
0 پاسخ 148 بازدید
+1 امتیاز
3 پاسخ 387 بازدید
0 امتیاز
2 پاسخ 822 بازدید
+1 امتیاز
1 پاسخ 297 بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 1.3هزار بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 2.4هزار بازدید
+2 امتیاز
5 پاسخ 2.3هزار بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 1.5هزار بازدید
...