+1 امتیاز
قبل در لوازم خانگی توسط (1.0هزار امتیاز)
تفاوت تلویزیون های LED و LCD چیست؟ کیفیت تصویر کدام بهتر است؟

3 پاسخ

+3 امتیاز
قبل توسط (7.2هزار امتیاز)
انتخاب شده قبل توسط
 
بهترین پاسخ

ماهیت این دو تلویزیون در اصل یکی است، تلویزیون های LCD از منبع فلوئورسنت در پشت کریستال مایع استفاده می نمایند، در حالی که تلویزیون های LED در پشت صفحه کریستال مایع از LED استفاده می نمایند که از مصرف برق پایینتر و درخشندگی بالاتری برخوردار است و هیچ تاثیری در زاویه دید ندارد.

اما یک نوع دیگری از صفحه نمایش وجود دارد به اسم OLED یا Organic LED در این صفحات نمایش ، به جای استفاده از کریستال مایع یا پلاسما از خود LED برای ایجاد تصویر استفاده می کنند، هر پیکسل خود از یک LED تشکیل شده است . لذا هر پیکسل از خود نور دارد و احتیاجی به نور پشت زمینه مانند LED یا LCD ندارد. این امر باعث می شود قطر تلویزیون های OLED به مراتب کمتر شود.

+4 امتیاز
قبل توسط (135 امتیاز)
از نظر تکنیکی، تلویزیون های LCD و LED هر دو از صفحه نمایش کریستال مایع استفاده می کنند؛ تفاوت اصلی بین این دو در نور پس زمینه آن هاست.
+3 امتیاز
قبل توسط (8.6هزار امتیاز)
ویرایش شده قبل توسط

ال ای دی و ال سی دی،دو نوع صفحه نمایش می باشند.نمایشگر های LED از دیود های ساطع کننده نور تشکیل شده اند.این نمایشگرها دارای مصرف کم و عمر متوسط یکصد هزار ساعت هستند.اما نمایشگرهای LCD که از کریستال مایع برای نمایش تصاویر استفاده می کنند قطر باریکی دارند و روی اکثر لوازم الکترونیکی قدیمی مانند لپ تاپ ها و تلویزیون ها و تلفن های همراه استفاده شده اند.شفافیت و درخشندگی نمایشگرهای LED بسیار بالاتر از نمایشگرهای LCD می باشد.

ابتدائی ترین معایب LED اینه که اگه با زاویه نگاه کنیم رنگها افت محسوسی دارند یا با بررسی تصویر یه سری برفک ها داخل تصاویر LED هست . یکی دیگش اینه که تو تصاویر سریع کمی جا میمونه یعنی سایه میندازه . ولی در عوض رنگها بسیار زنده و متنوع هستند !

- lcd ها صفحشون شکنندست ولی led ها حالت انعطاف پذیر دارد .

- وضوح تصویر در led بیشتر از lcd است مصرف برق led کمتر از lcd است یعنی در هر رنگی چه روشن و چه تیره
    مصرف برق یکسانی دارد ولی در lcd اینطور نیست. 

- lcd چون رنگهاش مصنوعی هست تصویرش به نظر زیباتر میاد ولی در led رنگها طبیعی هست .

-   عمر ال ای دی ها نسبت به ال سی دی ها بیشتره به خاطر داشتن دیود LED

قبل توسط (8.6هزار امتیاز)
+1
ببین این مشکل از زمان پلاسما وجود داشت و اولین نسخه های LED هم از این مشکلات زیاد داشتن (مثلا تلویزیون خود ما) اما کم کم تو ورژن های بعدی اول LG بعد SAMSUNG و SONY هرکدوم مدلی رو ارائه دادن که دیگه این مشکل درش رفع شده بود (که اگه یادت باشه LG گوش عالمو کر کرد با تبلیغ این مدلش)
سوال شده 9 سال قبل در لوازم خانگی توسط (1.0هزار امتیاز) تفاوت تلویزیون های پلاسما و LCD چیست؟

سوالات مشابه

0 امتیاز
2 پاسخ 752 بازدید
0 امتیاز
0 پاسخ 13.1هزار بازدید
0 امتیاز
2 پاسخ 567 بازدید
0 امتیاز
2 پاسخ 3.0هزار بازدید
0 امتیاز
2 پاسخ 73.3هزار بازدید
+1 امتیاز
1 پاسخ 699 بازدید
0 امتیاز
2 پاسخ 689 بازدید
+1 امتیاز
1 پاسخ 36.2هزار بازدید
...