+3 امتیاز
قبل در وسایل نقلیه توسط (922 امتیاز)

از بعضی افراد شنیده ام ترمز ABS خیلی خوب است، بعضی از راننده های قدیمی نیز می گویند خوب نیست، آیا کسی می داند مزیت و معیب ترمز ABS نسبت به ترمزهای معمولی در چیست؟

2 پاسخ

+3 امتیاز
قبل توسط (7.8هزار امتیاز)
انتخاب شده قبل توسط
 
بهترین پاسخ
کاهش مسافت توقف، فرمان پذیری خودرو در ترمزهای شدید، جلوگیری از انحراف خودرو در معابر لغزنده به هنگام ترمز شدید و کاهش فرسایش لاستیک ها از مزایای ترمز   ABS است.

ترمز abs در بعضی از مواقع کارایی بسیار بالایی دارد و در بعضی از مواقع با ترمز معمولی فرق چندانی ندارد!( و حتی در بعضی از شرایط بدتر از ترمز معمولی است!!) مثلا در زمین شنی ترمز معمولی بهتر از abs عمل میکند! اما در زمین آبی ( بارانی ) اوضاع کاملا متفاوت است و ترمز abs کارایی فوق العاده بالاتری نسبت به ترمزهای معمولی دارد. از طرفی ترمزهای abs دارای خط ترمز واقعی نیستند و در اصل تایرها دچار ساییدگی نمیشوند! زیرا بعد از هر ترمز به سرعت ترمز رها شده و ... . بدین ترتیب تایرها در یک خودرو با سیستم ترمز abs عمر بیشتری دارند!

ترمزهای abs در خیابانهای یخ زده به شدت ضعیف هستند و کاری از پیش نمیبرند!

نتیجه گیری کلی: وجود این سیستم به مراتب بهتر از نبودش است!!
+2 امتیاز
قبل توسط (555 امتیاز)
ترمز معمولی به صورت فشار دائمی لنت به دیسک عمل میکند

اما ترمز ABS در فواصل زمانی بسیار کوتاه (چندین بار در ثانیه) لنت را به دیسک فشار داده و رها میکند. به این شکل امکان سر خوردن ماشین و ایجاد خط ترمز طولانی بسیار کم میشود

سوالات مشابه

0 امتیاز
0 پاسخ 261 بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 458 بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 2.6هزار بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 696 بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 1.9هزار بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 1.9هزار بازدید
0 امتیاز
2 پاسخ 543 بازدید
+1 امتیاز
4 پاسخ 3.6هزار بازدید
+2 امتیاز
1 پاسخ 1.6هزار بازدید
...