+7 امتیاز
قبل در کامپیوتر و اینترنت توسط (1.1هزار امتیاز)
ویرایش شده قبل توسط

یک سایت اجتماعی (community based) که بر اساس فعالیت کاربران محتویات خود را تولید می کند (مانند wiki ها ، فروم ها ، سایت های پرسش و پاسخ و ...) و قدرت اصلی خود را از اجتماعی (community) که محتویات سایت را ویرایش می کنند و بر محتویات سایت می افزایند بدست می آورد، چگونه می تواند کاربران خود را برای مشارکت بیشتر ترغیب کند تا هم سایت رشد خود را ادامه دهد و هم کاربران انگیزه لازم برای مشارکت بیشتر در سایت را داشته باشند؟

سوال اصلی من این است که سایت های بزرگ سایت اجتماعی (community based) چه راهکارهایی را انجام می دهند که کاربران برای مشارکت بیشتر ترغیب شوند؟

1 پاسخ

+5 امتیاز
قبل توسط (1.1هزار امتیاز)

به نظر من موارد زیر می تواند سبب شود که هم کاربران انگیزه لازم برای مشارکت بیشتر را داشته باشند و هم سایت رشد کند:

  • افزودن امکانات اجتماعی (socialize) به سایت مانند سیستم امتیاز دهی، معرفی نفرات برتر، امکان جستجوی کاربران در موتورهای جستجو. این قابلیت ها به کاربران سایت امکان بیشتر شناخته شدن در دنیای وب و کسب اعتبار می دهد.
  • سهیم کردن کاربران در منافع مادی سایت باعث می شود کاربران از طریق مشارکت بیشتر در سایت بر درامد سایت بیافزایند و به طبع آن خود نیز مقداری از این درامد را بدست بیاورند. راهکارهایی مانند تخصیص درصدی از درامدهای سایت بعنوان جایزه برای کاربران برتر و یا امکان قرار دادن تبلیغات رایگان در سایت برای کاربران برتر می تواند نوعی سهیم کردن کاربران باشد.
  • مشارکت کاربران در امور مدیریتی سایت نیز می تواند حس تعلق بیشتری به کاربران سایت بدهد.

سوالات مشابه

+1 امتیاز
1 پاسخ 1.1هزار بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 494 بازدید
+1 امتیاز
3 پاسخ 1.2هزار بازدید
+2 امتیاز
23 پاسخ 14.5هزار بازدید
0 امتیاز
0 پاسخ 99 بازدید
...