+2 امتیاز
قبل در برنامه نویسی توسط (922 امتیاز)
برچسب گذاری دوباره قبل توسط

در Java EE بسیار از کلمه Application Server استفاده می شود. می خواستم بدونم که Application Server چیست و چه سرویس هایی عرضه می کند؟

3 پاسخ

+3 امتیاز
قبل توسط (1.1هزار امتیاز)

در دنیای Java EE یک Application Server به نرم افزار سرویس دهنده ای (server) گفته می شود که API های استاندارد Java EE را پیاده سازی کرده باشد و در اختیار برنامه هایی که درون آن deploy می شوند قرار دهد.

یک Java EE Application Server با پیاده سازی استانداردهای Java EE قادر خواهد بود به مسائلی مانند امنیت، مدیریت تراکنش ها، مقیاس پذیری (scalability)، همزمانی (concurrency)، درخواست های HTTP و ... رسیدگی کند.

یک Java EE Application Server برای سرویس دادن به کلاینت ها از دو Container اصلی تشکیل می شود:

  1. Enterprise JavaBeans (EJB) container: این container وظیفه اجرا و مدیریت enterprise bean ها (که منطق کاری یا Business logic برنامه را در خود دارند) را بر عهده دارد.
  2. Web container: این container وظیفه اجرا و مدیریت صفحات وب و servlet ها (که که در حقیقت رابط کاربری برنامه می باشند) را بر عهده دارد.

یک Java EE Application Server که تمام استانداردهای یک نسخه از Java EE (برای مثال Java EE 6 یا Java EE 5) را پیاده سازی کرده باشد سازگار با آن نسخه از Java EE گویند.  در زیر چند نمونه متن باز و تجاری Java EE Application Server سازگار با Java EE 6 را می بینید:

سوال شده 10 سال قبل در برنامه نویسی توسط (922 امتیاز)
برچسب گذاری دوباره 10 سال قبل توسط
ویرایش های مختلف جاوا (Java SE, Java EE و Java ME) چه معنی دارند؟
سوال شده 8 سال قبل در برنامه نویسی توسط (1.1هزار امتیاز)
برچسب گذاری دوباره 8 سال قبل توسط
بغیر از Application Server ها راه دیگری برای اجرای برنامه ای Java EE وجود دارد؟
+1 امتیاز
قبل توسط (434 امتیاز)
Application Server همونطوری که از اسمش پیداست برنامه ایست که نرم افزارهای تحت وب مثل نرم افزارهای مبتنی بر J2EE رو بوسیله آن اجرا میکنه و کلاینتها میتونن از طریق اینترنت(یا شبکه محلی) از اون نرم افزارها استفاده کرد.
قبل توسط (922 امتیاز)
میشه توضیح بیشتری بدید. آیا استانداردهای خاصی وجود دارد؟ من اسم های عجیب و غریب زیادی دیدم مثل JNDI، EJB و ...
قبل توسط (434 امتیاز)
+1
در مورد استاندارد باید بگم که بله. مجموعه ای از استانداردها برای J2EE توسط شرکت SUN که بعدا توسط اوراکل خریداری شد تعیین شده و همچنان هم معتبر و در حال گسترش هستن.
این اسمهائی که گفتید هم برمیگرده به تکنولوژی های استفاده شده در J2EE که اتفاقا کم هم نیستند! اگرچه Application Server ها معمولا از مجموعه ای از این تکنولوژیها استفاده میکنند یا مرتبط هستند ولی در نهایت وظیفه اصلیشون اجرای برنامه های تحت وب هستش.
0 امتیاز
قبل توسط (70 امتیاز)
خیلی ساده بخوام براتون توضیح بدم: برنامه های Java EE (یا همون J2EEسابق) برنامه هایی هستند که توسط یک برنامة دیگر به نام Application Server اجرا می شوند. در واقع Application Server برنامه ای است که برنامه های Java EE را اجرا می کنه

سوالات مشابه

+8 امتیاز
4 پاسخ 11.6هزار بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 468 بازدید
+3 امتیاز
7 پاسخ 8.9هزار بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 560 بازدید
+1 امتیاز
2 پاسخ 2.2هزار بازدید
سوال شده 9 سال قبل در برنامه نویسی توسط javaa (127 امتیاز)
+2 امتیاز
6 پاسخ 11.8هزار بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 2.0هزار بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 2.3هزار بازدید
سوال شده 6 سال قبل در برنامه نویسی توسط Mujan (9 امتیاز)
...