+2 امتیاز
قبل در برنامه نویسی توسط (1.1هزار امتیاز)
برچسب گذاری دوباره قبل توسط

با توجه به اینکه برنامه های جاوا (Java SE) برای اجرا شدن برروی پلتفرم های مختلف فقط احتیاج به JRE دارند، چرا یک نسخه JRE برای سیستم عامل iOS توسعه داده نمی شود که برنامه های جاوا برروی ipad, ipod و iphone هم اجرا شود؟

2 پاسخ

+2 امتیاز
قبل توسط (1.1هزار امتیاز)
انتخاب شده قبل توسط
 
بهترین پاسخ

دلیل اصلی این قضیه محدودیت های فنی است که اپل برای توسعه برنامه برای iOS قرار داده است (اجرای برنامه های 3rd-party در background ، اجرا یا نصب یک برنامه توسط برنامه دیگر ، دانلود کدهای مفسری وابسته به یک برنامه ، نحوه packaging کدهای مفسری و native در کنار یکدیگر و رابطه آنها در زمان اجرا و ...) و بدلیل اینکه JRE نیز بعنوان یک برنامه برروی سیستم عامل نصب می شود، تیم توسعه JRE نمی تواند تمام قابلیت های specification جاوا را برای سیستم عامل iOS پیاده سازی کند.

از سال 2008 و با تفاهمی که میان شرکت سان و اپل صورت گرفت فرایند نزدیک شدن جاوا و iOS آغاز شد و در ادامه شرکت اوراکل این تعاملات را ادامه داد.

در حال حاضر اوراکل تلاش می کند با اصلاح specification های جاوا برای نسخه های آینده و با حفظ compatibility با نسخه های قدیم JRE ، آن را با iOS سازگار کند برای مثال یکی از این بهبود ها ‘Statically-Linked JNI libraries’ که برای نسخه های آینده OpenJDK  برنامه ریزی شده است که به JEP 178 مشهور است. این قابلیت یکسری از محدودیت های packaging برنامه برای iOS را از بین می برد.

از طرف دیگر اپل هم در نسخه های جدید iOS محدودیت های خود را بهبود می دهد.

+1 امتیاز
قبل توسط (408 امتیاز)

در اين مورد ميشه به نقل قولى كه از استيو جابز ( خالق اپل ) هست اشاره كرد كه گفته : "جاوا ساختار درونى درستى نداره و ديگه هيچ كس از جاوا استفاده نخواهد كرد..."

اين نقل قول ، صرف نظر از درستى يا نادرستى اش ، نشون ميده كه سازندگان اپل به طور كلى تمايلى به پشتيبانى از جاوا در سيستم عامل iOS ندارند.

 

سوالات مشابه

+1 امتیاز
2 پاسخ 10.9هزار بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 351 بازدید
سوال شده 7 سال قبل در برنامه نویسی توسط Saeed Zarinfam (1.1هزار امتیاز)
0 امتیاز
0 پاسخ 275 بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 1.3هزار بازدید
+1 امتیاز
2 پاسخ 1.7هزار بازدید
+1 امتیاز
1 پاسخ 2.5هزار بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 1.2هزار بازدید
...