0 امتیاز
قبل در وسایل نقلیه توسط (1.1هزار امتیاز)

وقتی فرمان ماشین نسبت به گذشته سفت شده و سخت می چرخد چه دلایلی می تواند داشته باشد؟

6 پاسخ

+2 امتیاز
قبل توسط (7.2هزار امتیاز)
انتخاب شده قبل توسط
 
بهترین پاسخ
اگر صدای ویز ویز هنگام چرخاندن به گوش می رسد سطح روغن هیدرولیک پایین آمده است. سریعا نسبت به افزایش آن اقدام کنید تا پمپ هیدرولیک شما نسوزد.

اگر سطح روغن هیدرولیک بالا است احتمالا لوازم پمپ شما خراب شده است که باید تعویض شود. و یا شاید خرابی شیر هیدرولیک جعبه فرمان شما باعث آن باشد.
+2 امتیاز
قبل توسط (109 امتیاز)
اگه فرمون هیدرولیکه، خب هیدرولیکش خرابه. اگه نیست، پس یا روغن جعبه فرمون تموم شده، یا لاستیک های جلو کم باد هستند.
+2 امتیاز
قبل توسط (1.1هزار امتیاز)

اگر سفت شدن فرمون زیاد نباشه می تونه از باد لاستیک ها و یا سردی و گرمی هوا باشه. در اینگونه موارد باد نیتروژن هم باعث نرمتر شدن فرمان می شه.

+1 امتیاز
قبل توسط (184 امتیاز)
سفه شدن فرمانچند دلیل داره . باد لاستیک ها باید تنظیم باشه . شاید روغن هیدرولیک تمام شده که باعث ایجاد صدا می شود . جعبه فرمان نیاز به گریس کاری دارد . و شاید سیبک ها شل بسته شده یا خراب هستند .
0 امتیاز
قبل توسط (68 امتیاز)

سفت شدن فرمان ماشین با وجود روشن بودن موتور خودرو ممکن است چند دلیل عمده داشته باشد. در صورتی که این اتفاق رخ داد، باید موارد زیر را به ترتیب بررسی نمایید:

کم‌باد بودن لاستیک‌های جلو را بررسی نمایید و در صورت نیاز آنها را تنظیم باد کنید.
تسمه هیدرولیک را بررسی کنید تا از سالم بودن آن اطمینان حاصل نمایید.
سطح روغن هیدرولیک در مخزن آن را بررسی نمایید و مطمئن شوید که میزان آن کافی است و روغن هیدرولیک به پمپ هیدرولیک می‌رسد. اگر سطح روغن هیدرولیک پایین بود باید آن را افزایش دهید تا پمپ هیدرولیک نسوزد. اگر سطح روغن هیدرولیک بالا باشد، احتمالا لوازم پمپ شما خراب شده است که باید تعویض شود یا شاید خرابی شیر هیدرولیک جعبه فرمان شما باعث این سفتی فرمان شده باشد.

دلایل دیگر سفت شدن فرمان ماشین

0 امتیاز
قبل توسط (10 امتیاز)

دلایل سفت شدن فرمان هیدرولیک حین رانندگی می تونه خرابی توی سیستم هیدرولیک فرمون، فشار هوای بالا توی لاستیک ها، تعویض نکردن روغن هیدرولیک فرمون،سیستم جرقه زنی،پمپ برق فرمون و واحد کنترل موتور باشه. چون دلایل مختلف و زیادی بهتره خودرو خودتون رو پیش متخصص و تعمیرکار ببرید تا درست و اصولی مشکل رو براتوت حل کنه.

سوالات مشابه

0 امتیاز
1 پاسخ 13.2هزار بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 3.1هزار بازدید
0 امتیاز
3 پاسخ 4.2هزار بازدید
+1 امتیاز
3 پاسخ 44.4هزار بازدید
0 امتیاز
0 پاسخ 2.0هزار بازدید
0 امتیاز
0 پاسخ 3.7هزار بازدید
...