+1 امتیاز
قبل در برنامه نویسی توسط (7.1هزار امتیاز)
ویرایش شده قبل توسط
تفاوت پایگاه داده SQL Server و MySQL چیست و اینکه چرا SQL Server بیشتر مورد اقبال و استفاده واقع شده است؟

2 پاسخ

+3 امتیاز
قبل توسط (7.8هزار امتیاز)
ویرایش شده قبل توسط
اینها دو محصول مختلف از دو شرکت مختلف هستند. MS SQL Server نرم افزار مدیریت بانک اطلاعاتی هست که توسط شرکت مایکروسافت تولید میشه و با قیمت بالایی فروخته میشه.
MySQL یک نرم افزار مدیریت بانک اطلاعاتی Open-source و مجانی هست .
بطور کلی، MS SQL Server امکانات بیشتری از MySQL داره، ولی مجانی بودن MySQL باعث شده که در کارهای با حجم متوسط، ازش زیاد استفاده بشه.
  از نظر برنامه نویسی  هر دو از استانداردهای روز دنیا در زمینه دیتابیس (SQL-99) پشتیبانی می کنن، بنابراین تفاوتی در این زمینه ندارن و فقط تنها تفاوت در چند واژه کلیدی هستش
 از نظر پشتیبانی  MySQL پشتیبانیش بسیار بهتر از SQL Server هستش این رو شرکت TCO گفته و البته از بروز رسانی سریع و تند تند ورژن عوض کردن MySQL  که باعث می شه برنامه نویسان نگران سوراخ های عجیب و غریبی که از نظر امنیتی در SQL server هست در MYSQL نباشند
از نظر پلتفرم  که اصلا SQL Server حرفی برای گفتن نداره و فقط تحت پلتفرم ویندوز اجرا می شه در حالی که MySQL در پلت فرم آزاد بسر می بره یعنی سیستم عامل براش مهم نیست که این خودش باعث شده که محبوب ترین DBMS (DataBase Management System) جهان باشه

از نظر سازگاری با زبان برنامه نویسی بخوایم بررسی کنیم جواب مثل بالاست با این تفاوت که مایکروسافت بر اساس اینکه زبان دات نت واسه خودش هستش پس باید یه جوری بهتر از بقیه به محصول خودش بهتر سرویس بده که اینم از ضعف های SQL server محسوب میشه تا از قدرتش!
اگه از نظر performance یا کارایی بخوایم نگاه کنیم باز هم بر طبق گزارش TCO این MYSql که بهتر از رقیب مایکروسافتی خودش پیشه و حتی بر طبق نظر این شرکت از Oracle , DB2 هم جلوتره!
اگه از نظر شبکه بخواهیم بررسی کنیم که MySQL رو هر کسی می تونه براحتی در شبکه قرار بده و مدیریت کنه بدون اینکه دوره های عجیب و غریب دیده باشه
ولی قدرت پردازش MS-SQL Server خیلی خیلی بیشتر هستش و توان برنامه نویسی رو خیلی بالا میبره
قبل توسط (1.1هزار امتیاز)
+1
در حال حاضر مالکیت MySQL در اختیار اوراکل است.
قبل توسط (7.8هزار امتیاز)
بله ویرایش شد.
+3 امتیاز
قبل توسط (1.1هزار امتیاز)
ویرایش شده قبل توسط

در تکمیل جواب دوستان باید بگم که در زمینه stored procedure، پایگاه داده SQL Server از این نظر قویتر از MySQL است، SQL Server از T-SQL برای نوشتن stored procedure استفاده می کند که امکانات بیشتری دارد.

MySQL قابلیتی بنام Storage Engine دارد که به توسعه دهندگان امکان تعریف نوع موتور ذخیره سازی جدید برای جداول را می دهد، به بیان ساده تر در MySQL می توان برای جداول نیز نوع تعریف کرد (مانند MyISAM, InnoDB, Merge, Memory, Archive, Cluster) اما SQL Server این قابلیت را ندارد.

در مورد محبوبیت بیشتر SQL Server هم باید بگم احتمالا منظورتون در ایران بوده. چون طبق رده بندی سایت معتیر DB-Engines، پایگاه داده MySQL در رتبه 2 و SQL Server در رتبه 3 محبوبترین پایگاه داده های دنیا قرار دارند. به نظر من دلیل استفاده بیشتر در ایران هم معیارهای خاصی است که در ایران وجود دارد مانند علاقه زیاد به محصولات، ابزارها و پلتفرم های شرکت مایکروسافت یا ساده بودن نصب و وجود ابزار های ویژوال برای SQL Server و اهمیت ندادن به اجرای نرم افزار ها برروی سایر سیستم عامل ها و همچنین پول ندادن برای خرید نرم افزار.

قبل توسط (1.1هزار امتیاز)
+1
بهترینش که همون کونسول command line خودشه. به این سوال هم نگاهی بیاندازید:
https://javabyab.com/17877
قبل توسط (127 امتیاز)
نمی دونم چرا میگید Command Line بهترینه!!!
ولی خوب MySQL Workbench هر چی باشه مال خود اوراکل باید کار کردن باهاش خوب باشه.

سوالات مشابه

0 امتیاز
1 پاسخ 1.0هزار بازدید
+2 امتیاز
2 پاسخ 2.2هزار بازدید
+2 امتیاز
1 پاسخ 4.3هزار بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 808 بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 2.0هزار بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 2.3هزار بازدید
...