+1 امتیاز
قبل در کامپیوتر و اینترنت توسط (7.1هزار امتیاز)
منظور از آی پی آدرس های public و private در مفاهیم وب چیست؟ و دلیل استفاده از آی پی آدرسهای خصوصی و تفاوت آن با آدرس های عمومی چیست؟

1 پاسخ

+2 امتیاز
قبل توسط (7.8هزار امتیاز)
انتخاب شده قبل توسط
 
بهترین پاسخ
Public و Private به آن دسته از IP ها که در اینترنت قابل روت شدن هستند و توسط IANA به شرکت های سرویس دهنده داده میشود و سرویس دهنده ها نیز در ازای هزینه دریافتی به کاربران میدهند گویند . تقریبا تمامی IP ها به جز رنج های Private و رنج مربوط به Localhost از این نمونه هستند.Public IP Address یا VALID IP ای پی آدرس هایی هستند که در دنیای اینترنت واقعی به صورت مستقیم قابل دسترس هستند و به درد کسانی میخوره که نیاز دارند سرویسی نظیر Web Server رو Publish ککند نظیر IP Address وبسایت Yahoo که 69.94.234.13 هستش.

Private IP Address یا INVALID IP نیز ای پی آدرس هایی هستند که در شبکه های خصوصی و Local کاربرد دارند و در هر شبکه ای میشه از اونا استفتده کرد بدون اینکه هیچ گونه Confllict ای پیش بیاد و نمیشه از این ای پی آدرس ها در نیای واقعی اینترنت استفاده کرد .مثلا ای پی آدرس هایی از رنج زیر :
10.0.0.1---192.168.0.1------172.16.0.1 و ..

در واقع Valid (Public) IP  به کامپیوتر و در واقع اتصالی (Connection) اختصاص می یابد که مستقیما به اینترنت متصل شود (نه از طریق یک شبکه داخلی و یا سیستم دیگر) مودم های ADSL دارای این نوع IP هستند که ثابت است و مودم های Dial-up نیز در لحظه اتصال این نوع IP را می گیرند که البته ممکن است در اتصال بعدی، IP دیگری به آنها داده شود. یعنی بر خلاف ADSL، IP آنها ثابت نیست.

و Private IP به کامپیوترهای یک شبکه داخلی نسبت داده می شود و در دنیای اینترنت قابل استفاده نیست. این نوع IP دارای یک طیف است.این رنج IP ها در اینترنت معنایی ندارند و قابل استفاده نیستند. طیف IP های معتبر در اینترنت یا همان Valid or Public IP ها خارج از این محدوده هستند.
 

به زبان ساده  آی پی  آدرس عمومی  برای تمام کامپیوترهای خارج از شبکه شما (اینترنت) معتبر و شناسه ولی  آی پی آدرس خصوصی فقط محدود به شبکه داخلی و کامپیوترها با این آدرس آی پی فقط می تونن با کامپیوترهای دیگه ای که فقط توی همون شبکه هستند ارتباط داشته باشند.
سوال شده 10 سال قبل در کامپیوتر و اینترنت توسط (40 امتیاز)
برچسب گذاری دوباره 10 سال قبل توسط
تعداد کارت شبکه در سیستم های دارای NAT

سوالات مشابه

0 امتیاز
1 پاسخ 1.2هزار بازدید
+1 امتیاز
1 پاسخ 5.2هزار بازدید
+1 امتیاز
1 پاسخ 2.4هزار بازدید
+1 امتیاز
1 پاسخ 630 بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 1.1هزار بازدید
+2 امتیاز
3 پاسخ 1.0هزار بازدید
سوال شده 10 سال قبل در کامپیوتر و اینترنت توسط Saeed Zarinfam (1.1هزار امتیاز)
+1 امتیاز
1 پاسخ 6.3هزار بازدید
سوال شده 10 سال قبل در کامپیوتر و اینترنت توسط Saeed Zarinfam (1.1هزار امتیاز)
0 امتیاز
2 پاسخ 1.4هزار بازدید
...