0 امتیاز
قبل در کامپیوتر و اینترنت توسط (843 امتیاز)
برچسب گذاری دوباره قبل توسط

چرا یک رنگ RGB در بعضی مونیتور ها یک رنگ نمایش داده می شود و در بعضی دیگر یک رنگ دیگر ! منظورم کم رنگ یا پر رنگ شدن یا کیفیت و براقی نیست، برای مثال یک رنگ RGB در یک مونیتور نارنجی است و در دیگری زرد!

2 پاسخ

+3 امتیاز
قبل توسط (7.8هزار امتیاز)
انتخاب شده قبل توسط
 
بهترین پاسخ
این موضوع می تواند دلایل مختلفی داشته باشد ، شاید به دلیل تنظیمات نور و وضوع تصویر مانیتورها باشد و یا تنظیماتی که بر روی کارت گرافیک شما انجام شده است یا حتی ممکن است کمپانی سازنده چنین تصویری را مناسب محصولاتش دیده است.

در RGB رنگ ها با ترکیب کردن نورهای آبی ، سبز و قرمز ایجاد می شوند.منظور از رنگ های قرمز ، سبز و آبی در ساختار RGB میزان نوری است که بر حسب نوع رنگ در تصویر نمایشگر شما نشان داده می شود ، مقدار این نور می تواند عددی بین 0 تا 255 باشد . در واقع مقیاس اندازه گیری در رنگبندی RGB عددی بین 0 تا 255 می باشد.زمانیکه شما نور قرمز ، نور آبی و نور سبز را با درجه 255 به صفحه نمایش ارسال می کنید ، در واقع به تصویر صفحه نمایش می گویید که رنگ سفید را به شما نمایش بدهد. زمانیکه مقدار هر یک از این نورها به عدد 0 برسد ، رنگ نمایش داده شده مشکی خالص خواهد بود.
+2 امتیاز
قبل توسط (2.6هزار امتیاز)
با توجه به توضیح کامل دوستمون ترجمه گر در این مسئله نقش مهمی داره تر جمه گر نرم افزاریه که کد رنگ ها رو به سیگنال تبدیل می کنه و در این حین تغییراتی رو هم در اون به وجود می آوره در نمایش تصویر دو بار رنگ ها ترجمه می شوند یک بار در کارت گرافیک برای فرستادن روی سیم و بار دیگر در مانیتور برای نمایش در صفحه برای مثال تجربه به من ثابت کرده که کارت گرافیک های Nvidia رنگ ها را غیر طبیعی ترجمه می کنند یا مانیتور های LCD سامسونگ در هنگام نمایش ، رنگ ها را تغییر می دهد و موتور Bravia Engine بهترین مترجم رنگ و پردازشگر تصویر هست.

سوالات مشابه

0 امتیاز
1 پاسخ 3.8هزار بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 2.5هزار بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 1.9هزار بازدید
0 امتیاز
2 پاسخ 5.3هزار بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 1.4هزار بازدید
0 امتیاز
3 پاسخ 597 بازدید
+3 امتیاز
3 پاسخ 1.1هزار بازدید
...