+1 امتیاز
قبل در علم و دانش توسط (1.1هزار امتیاز)

آیا مدیریت پروژه های نرم افزاری با مدیریت سایر پروژه ها (مانند عمرانی یا الکترونیکی) تفاوت دارند و نیاز به دانش متفاوتی دارد؟

1 پاسخ

+3 امتیاز
قبل توسط (7.8هزار امتیاز)
مدیریت پروژه های نرم افزاری در واقع هنر و دانش برنامه ریزی و راهبری پروژه‌های نرم افزاری است.هدف از آن مشخص نمودن محدوده پروژه، تخمین حجم کاری مورد نیاز و در نتیجه تدوین یک برنامه زمانبندی جهت اجرای پروژه می باشد. برنامه ریزی پروژه با شناسایی نیازمندی های موضوع پروژه آغاز می شود. پس از آن طرح اجرایی پروژه جهت تشریح وظایف سطوح مدیریت عالی و میانی تدوین می گردد. نظارت بر پروژه و کنترل آن بر اساس معیارهای مهندسی نرم افزار تضمین می کند که روند اجرای وظایف در تیم ها و تخصیص منابع به آن ها بر اساس طرح اجرایی پروژه انجام پذیرد و مدیر پروژه در صورت مشاهده عدم تطابق در روند اجرا، اقدامات اصلاحی را به عمل آورد.

اما در بیان تفاوت با مدیریت پروژه های عمرانی یا الکترونیکی باید عنوان کرد در ساختار تشکیلاتی هرسه بر یک اساس پیش میروند یعنی مشخص کردن محدوده سپس ابعاد حجم کاری و در آخر بر اساس زمانبندی به پیش رفتن . اما در بیان اینکه دانش متفاوتی دارد یا نه بله هر سه نیاز به دانش متفاوتی دارند چراکه خاص هستند و  دانش هرکدام مستلزم این هست که اشراف به کل مباحث آنها باید داشت .

سوالات مشابه

0 امتیاز
0 پاسخ 111 بازدید
0 امتیاز
0 پاسخ 119 بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 594 بازدید
+1 امتیاز
1 پاسخ 373 بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 290 بازدید
سوال شده 5 سال قبل در علم و دانش توسط sina-z (1.3هزار امتیاز)
0 امتیاز
2 پاسخ 7.6هزار بازدید
...