+1 امتیاز
قبل در کامپیوتر و اینترنت توسط (1.1هزار امتیاز)

فلش سالیان سال است که برای تولید محتوای غنی در صفحات وب (Rich Internet application) استفاده می شود، بسیار زیاد خوانده ام که HTML5 قرار است جایگزین فلش بشود و یا بعضی از شرکت های بزرگ مانند اپل از پشتیبانی فلش در ابزارهای جدید خود سرباز زده اند (با همین توجیح)، HTML5 چه قابلیت هایی دارد که می تواند جایگزین فلش شود؟ آیا تمام قابلیت های فلش را دارد؟

2 پاسخ

+2 امتیاز
قبل توسط (7.8هزار امتیاز)
بسیاری از کارشناسان HTML5 را جایگزینی برای فلش میدانند و قابل تصویر  هم هست که در برخی کاربردها مانند نمایش ویدئو  قابلیتهای HTML5 جایگزین فلش شود اما بعید به نظر میرسد که در مواردی مانند بنرهای اینتراکتیو، نمایش انیمشینها و تصاویر برداری به سادگی و سرعت فن آوریهای دیگر جایگزین فلش شوند. در عین حال همانطور که بسیاری نیز نوشته اند مصرف منابع (مانند CPU و حافظه) در پردازش HTML5 هم کم از پردازش فایلهای فلش ندارد.
همچنین منطقی است حداقل بسیاری از سایتهای دنیا و همچنین مرورگرهای معروف به استفاده و پشتیبانی از فلش روی آورند و بعد تصمیم به حذف فلش گرفت و این در حالی است که بسیاری از نسخه های مرورگر فعلی پشتیانی کاملی از HTML5  ندارند.

بسیاری از مرورگرها به تدریج در نسخه های جدید خود ویژگی های HTML5 را پیاده سازی کرده و پشتیبانی می کنند. این ویژگی ها، جدید و بعضاً بی نظیر هستند و دنیای وب را متحول می سازند.

از جمله قابلیت هایی که دارد : -کلاس ذخیره سازی و برنامه آفلاین که در نوع خود یک تحول بزرگ در صفحات و برنامه های تحت وب به شمار می رود. با به کار گیری ویژگی های این دسته، برنامه های وب سریعتر کار می کنند و حتی می توانند بدون اتصال به اینترنت به کار خود ادامه دهند. - کلاس دسترسی به دستگاه ها با استفاده از API موقعیت جغرافیایی که HTML5 ارائه می کند (Geolocation API) برنامه های وب می توانند ویژگی های غنی تر و آگاه تری نسبت به دستگاه کاربر ارائه کنند.  با اجازه کاربر، برنامه نویس می تواند اطلاعات موقعیت مکانی کاربر را دریافت کند و با توجه به این داده ها، موقعیت جغرافیایی کاربر را در اطلاعاتی که در صفحه به او ارائه می دهد تاثیر بدهد.- کلاس اتصال که اتصالی که بسیار بهینه تر هست به معنی یک چت همزمان تر، بازی های سریعتر و ارتباطات بهتر است. سوکت های وب (Web Sockets) داده ها را به شکل بهینه تری نسبت به قبل بین کلاینت و سرور رد و بدل می کنند. - با HTML5 تگ های audio و video نیز به مجموعه تگ های تولید صفحه وب افزوده می شوند و نیازی به استفاده از راه حل های دیگر با فلش یا جاوااسکریپت برای نمایش صدا و تصویر ندارید.
0 امتیاز
قبل توسط (1.1هزار امتیاز)

بحث جایگزینی HTML5 با فلش از دو جنبه می تواند مورد بررسی قرار بگیرد، یک جنبه، قابلیت های ویدئویی و صوتی موجود در HTML5 است که می توان با آنها محتوای مشابه محتوای فلش تولید کرد. جنبه دیگر تکنولوژی ها و کتابخانه هایی است که با استفاده از HTML5 اقدام به اجرای فایل های فلش می کنند، برای مثال Shumway یکی از این تکنولوژی ها است.

سوالات مشابه

+1 امتیاز
1 پاسخ 701 بازدید
0 امتیاز
0 پاسخ 537 بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 294 بازدید
+1 امتیاز
1 پاسخ 719 بازدید
+1 امتیاز
1 پاسخ 956 بازدید
0 امتیاز
2 پاسخ 588 بازدید
...