+1 امتیاز
قبل در گوناگون توسط (7.0هزار امتیاز)
برای نگه داری مناسب از گل کروتن مینیاتوری به چه نکاتی باید توجه کرد؟

2 پاسخ

+3 امتیاز
قبل توسط (7.8هزار امتیاز)
انتخاب شده قبل توسط
 
بهترین پاسخ
نیاز شدیدی به رطوبت دارد و به همین علت بهتر است به صورت کپه‌ای و مخطوط با گیاهان آپارتمانی دیگر در گلدانهای بزرگ وفلاور باکسها کاشت گردد تا از رطوبت حاصله از گیاهان دیگر بهره یرد. محیط ساکت و بدون جریان هوا و گرم و یکنواخت بودن درجه حرارت از احتیاجات دیگر این گیاه زیباست. اگر چه نیاز شدیددی به آب دارد ولی باید مواظب بود سوراخ ته گلدان همیشه باز باشد تا خاک گلدان باتلاقی نگردد .
زمستان گذرانی آن کمی مشکل بوده و به طور کلی با توجه به شرایط سخت زیستی بهتر است در فصل بهار و تابستان از آن استفاده گردد. رنگ و شکل برگ با توجه به واریته‌ها فرقهای اساسی دارد، لکه‌های تیره صورتی، نارنجی، قهوه‌ای و ارغوانی در برگهایی با زمینه سبز تیره منظره بسیار جالبی به برگها می‌بخشد، برگهای جدید و جوان با رنگ سبز ظاهر و به مرور لکه‌های رنگی در آنها بوجود می‌آیند.
● نیازها :
▪ نور:
به نور شدید احتیاج دارد باید توجه داشت که نور مستقیم آفتاب به گلدانهای زیر دو سال صدمه وارد می‌نماید، سایه رنگها را از بین می‌برد، حتی‌الامکان از جابجایی گلدان خودداری گردد.
▪ دما:
سعی گردد درجه حرارت ثابت نگه داشته شود، در تابستان ۲۷ درجه و در زمستان ۱۵ درجه سانتیگراد و بطور معدل ۲۰ درجه سانتیگراد بهترین شرایط حرارتی برای آن است.
▪ آبیاری :
اجازه ندهید سطح گلدان شما خشک شود ۳-۲ بار در هفته در تابستان ور هر ۴ روز یکبار در مزستان کافی است، در زمستان آبیاری با آب ولرم توصیه می‌گردد، جهت تامین رطوبت بهتر گلدان را درون گلدان بزرگتری قرار دهید و حدا فاصل بین دو گلدان با خزه ‌مرطوب پر کنید، قرار دادن تعددی قلوه سنگ بین گلدان و زیر گلدانی در جلوگیری از باتلاقی شدن خاک موثر است.
▪ رطوبت:
در تابش اشعه مستقیم آفتاب غبار پاشی نکنید.
در تابستان احتیاج به غبار پاشی روزانه دارد. ولی در زمستان هفته‌ای یکبار کافی است (بطریقه غبار پاشی و تامین رطوبت دائمی مصور مراه فرمائید)
▪ تغذیه:
در فصلهای رشد (بهار و تابستان) هر دو هفته یک بار از مواد غذایی محلول همراه با آب آبیاری استفاده گردد.
▪ خاک مناسب :
بهترین خاک مخلوطی از خاک برگ، خاک باغچه و ماسه شسته نرم است، کف گلدان باید دارای مقداری ماسه و ریگ باشد تا آب اضافی از گلدان خارج گردد.
▪ تعویض گلدان:
با توجه به مشکل بودن شرایط نگهداری حدود ۹۰ درصد از آنها قبل از اینکه احتیاج به تعویض گلدان داشته باشند از بین می‌روند ولی بر هر صورت حجم ریشه و سنگ گیاه معرف تعین اندازه گلدان و مناسب‌ترین زمان تعویض بهار است.
▪ تمیز نمودن برگها:
برگها را هر هفته با پارچه یا اسفنج مرطوب تمیز نمایید، مواد براق کننده شیمیایی روزنه‌ها را مسدود می‌نماید از آنها استفاده نکنید.
0 امتیاز
قبل توسط (7.0هزار امتیاز)

اطلاعات خوبی در مورد این گیاه در این لینک آمده است

 

سوالات مشابه

0 امتیاز
2 پاسخ 3.4هزار بازدید
+2 امتیاز
3 پاسخ 8.6هزار بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 786 بازدید
سوال شده 9 سال قبل در گوناگون توسط میشل (892 امتیاز)
0 امتیاز
2 پاسخ 538 بازدید
سوال شده 6 سال قبل در علم و دانش توسط هیوا (458 امتیاز)
+1 امتیاز
1 پاسخ 14.8هزار بازدید
0 امتیاز
4 پاسخ 890 بازدید
سوال شده 9 سال قبل در علم و دانش توسط هیوا (458 امتیاز)
+4 امتیاز
3 پاسخ 2.7هزار بازدید
0 امتیاز
2 پاسخ 404 بازدید
+2 امتیاز
1 پاسخ 5.2هزار بازدید
+1 امتیاز
2 پاسخ 4.3هزار بازدید
سوال شده 10 سال قبل در گوناگون توسط mp (7.0هزار امتیاز)
...