+1 امتیاز
قبل در علم و دانش توسط (1.1هزار امتیاز)

ساختار و قالب یک مقاله برای ارائه در سمینارها و کنفرانس ها چگونه است؟ آیا استاندارد خاصی وجود دارد؟

6 پاسخ

+2 امتیاز
قبل توسط (951 امتیاز)
ویرایش شده قبل توسط
+2 امتیاز
قبل توسط (1.1هزار امتیاز)
قبل توسط (7.1هزار امتیاز)
+1
ممنون خیلی مفید بود
+1 امتیاز
قبل توسط (7.1هزار امتیاز)
هر سمیناری برا خودش یه فرمت مشخص داره که نویسنده مقالات باید مقاله ارسالی خود را متناسب با آن فرمت تنظیم کرده و ارسال کنند در این فرمت عناوینی که باید وجود داشته باشه و ترتیب اون ها ونیز یک سری فرمت ها برای ظاهر متن مقاله داره مثل فونت وstyle ونوع قلم و....و تعداد حداکثر صفحات مقاله و نحوه رفرنس دهی و نحوه چیدمان شکلها وجداول....گذشته از جزئیات ظاهر مقاله (که البته خیلی مهمه)  که برای هر سمیناری متفاوت است، تقریبا تمامی مقالات (چه فارسی وچه انگلیسی) در محتواشون چکیده،کلمات کلیدی،مقدمه،متن اصلی،مطالعات قبلی صورت گرفته توسط سایرین،روش کارو روش تحقیق مقاله،نتیچه گیری رو دارن.
+1 امتیاز
قبل توسط (10 امتیاز)
بهتره اول کتاب شیوه ارائه مطالب علمی نوشته آقای روحانی رانکوهی رو بخونید تا یک کم با نوشتن صحیح مقاله وانواع مقاله آشنا بشید تو این کتاب تقریبا استاندارد ها رعایت شده اما سمینارها و کنفراس ها برای ارائه ,خودشون فرمت خاصی رو برا شما ارائه میدن که اکثرا تو سایت هاشون موجوده در ضمن برا نوشتن برخی مقالات نیاز به یه استاد راهنما دارید.
0 امتیاز
قبل توسط (7.8هزار امتیاز)
مقاله ارائه شده  بايد حداکثر در 20 صفحه و به زبان فارسی نوشته شود و از نظر املایی و نگارشـی به دقت تصحیح گردد.عنوان مقاله می‌بایست مرتبط با موضوعات محوری و تخصصی کنفرانس باشد.اندازه صفحه مقاله کامل مي‌بايستA4،مقاله به صورت یك ستونی وفاصله تمام خطوط مقاله (Line spacing) اعم از تیر، زیرتیتر و متن از یكدیگر باید Multiple با اندازه 2/1باشد. همچنین Spacingقبل و بعد از هر بند نیز باید pt6/0 باشد.می‏بایست بین انتهای هر بخش و شروع بخش دیگریک سطر با قلم B Lotus12فاصله باشد. فاصله متن می بایست از لبه کاغذ از چپ و راست 5/2 و از پایین 3 سانتیمتر و فاصله متن از لبه بالای کاغذ در تمامی صفحات 3 سانتیمتر باشد، تنها در صفحه اول، فاصله از بالای صفحه همان‏طور که نشان داده شده است سه خط منظور گردد.چكيده مقاله مي‌بايست بين 150 تا حداکثر300کلمه باشد. چكيده بايد شامل بيان صريح و شفاف هدف يا اهداف اصلي مقاله در يك يا دو جمله، روش تحقيق، و همچنين مهمترين نتايج حاصل از تحقيق باشد. براي چکیده بايد از قلم BLotus11استفاده شود.مقاله باید دارای کلمات کلیدی مناسب باشد. کلمات لاتین در متن اصلی همواره دو شماره کوچکتر از اندازه متن فارسی می‌باشند. تمامی جداول مقاله باید کشیده شده باشد و از قراردادن جداول به صورت تصویر جداً خودداری گردد. اشکال و نمودارها نیز باید با کیفیت مناسب و به صورت سیاه و سفید آورده شود. عنوان و اسامی مولفین نيز مي‌بايست همانند الگوي اين متن باشد.
0 امتیاز
قبل توسط (10 امتیاز)
ویرایش شده قبل توسط

به نظرم به اولین موضوعی که میتونی دقتت کنید اینکه هرگز مقالتون کپی نباشه

به نظرم به این سایت سر بزنید

مقاله مرتبط با سمینارهای صنایع دستی

سوالات مشابه

+1 امتیاز
1 پاسخ 1.3هزار بازدید
+2 امتیاز
1 پاسخ 4.4هزار بازدید
0 امتیاز
0 پاسخ 208 بازدید
+2 امتیاز
3 پاسخ 468 بازدید
سوال شده 3 سال قبل در علم و دانش توسط sina-z (1.3هزار امتیاز)
0 امتیاز
4 پاسخ 595 بازدید
+1 امتیاز
2 پاسخ 520 بازدید
0 امتیاز
0 پاسخ 1.7هزار بازدید
...