+1 امتیاز
قبل در برنامه نویسی توسط (760 امتیاز)
برچسب گذاری دوباره قبل توسط
آیا جفتشان در سمت سرور نیستند؟  چه تفاوتی دارد که ما پروسیجر رو در کانتکس مورد نظر ایمپورت کنیم و ازش استفاده کنیم، یا پشت فرم LinQ بزنیم؟!

1)  سرعت کدام بیشتره؟

2)  کدام اصولیه؟

1 پاسخ

0 امتیاز
قبل توسط (190 امتیاز)
سلام ؛ 1 ) از لحاظ سرعت مطمئنا Stored Procedure ها سرعت بیشتری دارن زیرا Query هایی که با Linq می نویسید باید به عبارت معادلشون تبدیل بشن و بعد روی بانک مورد نظر اعمال شن .اما همه چی که سرعت نیست ! 2 ) بحث روی اصولی بودن نیست ، شما با هر کدوم که راحتی می تونی بنویسید ولی به امکاناتی که Linq واستون فراهم می کنه فکر کنید. اولا اینکه اگه شما Query هاتون رو با Linq انجام بدین واسه هر نوع منبع داده ای به طریق مشابه عمل می کنید و این یعنی همه چیز.ثانیا کد نویسی با Linq واقعا لذت بخشه. در ضمن Query هایی که با Linq مینوسید اگه به معادل SQL شون تبدیل کنید می بینید که خیلی پیچیده هستند ولی در Linq واقعا قابل فهم تر هستند. شما باید بر اساس نوع پروژه تون تصمیم بگیرین که از کدوم استفاده کنید ، بعضی جاها لازمه که از SQL استفاده کنید . ولی شخصا در اکثر مواقع از Linq استفاده می کنم./
قبل توسط (760 امتیاز)
من کد Linq می زنم، و بعد از اینکه مطمئن شدم درسته و خوب کار می کنه، به لامبدا تبدیلشون می کنم (چون به لامبدا مسلط نیستم و با ReSharper تبدیل می کنم)
چون تمامی Linq ها در نهایت به لامبدا تبدیل می شوند.
متاسفانه مشکل Procedure ها این است که نمی تونن داینامیک نوشته شوند و هربار باید یک Procedure رو نوشت یا اصلاح و ایمپورت کرد و این واقعا" عذاب آور است.
درست میگم؟
قبل توسط (190 امتیاز)
نگا دوست عزیز ، درسته که تمامی Query Expression هایی که با Linq میزنید به حالت متدی تبدیل میشن ولی خودم توصیه میکنم که از حالت Query Expression استفاده کنید چون خیلی راحت تر درک میشن(declarative programming) ، البته زیاد هم بد نیست که با حالت Method Syntax آشنایی داشته باشید ،در کل اگه تسلط دارید می تونید مستقیما از حالت Method Syntax واسه نوشتن Query هاتون استفاده کنید ولی اگه زیاد هم مسلط نیستید (( هیچ اشکالی نداره ، حتی در بسیار مواقع مفید هم هست! )) که از حالت Query Expression استفاده کنید(که من همینو ترجیح میدم) .

من منظورتون رو از اینکه Procedure نمیتونه Dynamic باشه نمیگیرم ، مگه پارامتر قبول نمیکنن؟ البته در بعضی از مواقع اصلاحشون وقت گیره

سوالات مشابه

0 امتیاز
1 پاسخ 3.6هزار بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 2.8هزار بازدید
+1 امتیاز
1 پاسخ 5.4هزار بازدید
+1 امتیاز
1 پاسخ 348 بازدید
سوال شده 10 سال قبل در برنامه نویسی توسط hldv (760 امتیاز)
0 امتیاز
0 پاسخ 476 بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 2.1هزار بازدید
0 امتیاز
0 پاسخ 1.2هزار بازدید
+1 امتیاز
1 پاسخ 2.7هزار بازدید
...