+2 امتیاز
قبل در علم و دانش توسط (7.1هزار امتیاز)
همون طور که میدونید برنامه ریزی از اتلاف زمان جلوگیری میکنه پس لازمه که برای تمام فعالیت هامون برنامه بریزیم ....ولی یه مشکلی که هست اینه که بعضا با برنامه تنظیم شده جلو نمی ریم...چی کار کنیم که به این برنامه پایبند بشیم و به همشون برسیم؟

2 پاسخ

+2 امتیاز
قبل توسط (1.1هزار امتیاز)
انتخاب شده قبل توسط
 
بهترین پاسخ

شما همیشه برای رسیدن به یک هدف برنامه ریزی می کنید و به نظر من فرمول رسیدن به هدف و موفق شدن هم این است:

  1. تصمیم
  2. دانایی
  3. نقشه راه
  4. عمل
  5. پشتکار
  6. پایداری
  7. احتیاط

حالا من می خام از یه منظر دیگه به پیش نرفتن برنامه ها نگاه کنم. اینکه چرا ما یک برنامه ای که با زحمت و دقت ریختیمو انجام نمی دیم یا اینکه بعد یه مدت دیگه انجامش نمی دیم، فقط به اینکه برنامه مشکل داره یا ما مشکل داریم بر نمی گرده. بعضی موقع ها این به هدفی که براش برنامه ریزی کردیم بر می گرده. ما اون هدفو دوست نداریم و بدلایل مختلف هدف گذاری بد انجام دادیم، وقتی هدف گذاری (در مرحله تصمیم) بد انجام میشه امکان شکست در تمامی 6 مرحله دیگر زیاد میشه.

خیلی از مواقع ما هدف گذاریمونو براساس جوگیر شدن انجام می دیم، یا بر اساس علایقمون هدف گذاری نمی کنیم یا اصلا هدف خودمونو نمی شناسیم و از همه بدتر بر اساس توانایی هامون هدف گذاری نمی کنیم، اونوقت چطور توقع داریم که برنامه ریزیمون درست پیش بره!

در خاتمه به نظر من علاقه به هدف و قبول داشتن هدف می تونه احتمال موفقیت در رسیدن به اون هدف رو برای ما خیلی بالا ببره. اونوقته که می بینید همیشه از برنامه ریزیتون جلو هستید و حتی موارد خارج از برنامه ریزیتون رو هم به راحتی مدیریت می کنید !!!

قبل توسط (7.1هزار امتیاز)
+1
به مورد خیلی مهمی اشاره کردین... من همیشه با علاقه و هدفمند برنامه ریزی میکنم ولی وسطای کار حس رضایت از فعالیت هایی که انجام دادم بهم دست میده و فکر میکنم تا اینجا کافیه...!!! دغدغه من همیشه این بوده که استاندارد رضایت خوبی در ذهنم تعریف نکردم
0 امتیاز
قبل توسط (0 امتیاز)

علاوه بر هدف گذاری صحیح که بر اساس توانایی ها و علایق شخص مشخص شده، استفاده از ابزارهای برنامه ریزی هم بسیار در پایبند بودن به برنامه ریزی ها موثر هست. یک اپلیکیشن برنامه ریزی آنلاین که همیشه و همه جا در دسترس باشه خیلی می تونه در ادامه دادن و پیشرفت بر اساس برنامه ریزی موثر باشه. پلنر های آنلاین زیادی هستند که حتی به رایگان می شه دانلودشون کردن و ازشون استفاده کرد. اپلیکیشن تَسکینو یه اپلیکیشن برنامه ریزی روزانه و مدیریت وظایف هست که زبانش فارسی هست و علاوه بر نسخه اندروید و ios، نسخه وب مخصوص دسکتاپ رو هم ارائه میده. حتما امتحانش کنید.

اپلیکیشن تَسکینو

سوالات مشابه

+1 امتیاز
1 پاسخ 3.7هزار بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 309 بازدید
+1 امتیاز
1 پاسخ 373 بازدید
+1 امتیاز
1 پاسخ 392 بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 8.2هزار بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 76 بازدید
سوال شده 1 سال قبل در گوناگون توسط mina-mhd (10 امتیاز)
+1 امتیاز
3 پاسخ 3.2هزار بازدید
سوال شده 10 سال قبل در علم و دانش توسط mp (7.0هزار امتیاز)
...