0 امتیاز
قبل در درمان و پزشکی توسط (230 امتیاز)
برچسب گذاری دوباره قبل توسط

برای افزایش هوش کودک، چه مواردی را باید در دوران بارداری رعایت کنیم؟

1 پاسخ

0 امتیاز
قبل توسط (230 امتیاز)

بررسی جیوه: با وجودی که ماهی منبعی مناسب از امگا ۳ و دیگر مواد مغذی است، باید به نوع ماهی که می خورید توجه کنید. سازمان FDA توصیه می کند زنان باردار از مصرف ماهی هایی مانند اره ماهی، کاشی ماهی، کوسه و شاه ماهی خال مخالی بپرهیزند زیرا سطح جیوه در این ماهی ها بالا است.

روش زندگی سالم: روش زندگی سالم برای خانم های باردار بسیار مهم است. تصمیمات معمولی شما را در زندگی روزانه بر سلامت کودک و شما تاثیر زیادی می گذارد.

مصرف نکردن الکل: نوشیدنی های الکلی مضر است و باعث ضعیف شدن مهارت های اجتماعی، حافظه و مشکل تمرکز کردن در زندگی کودک شود. وزن مناسب: از آنجایی که برای دو نفر غذا می خورید مراقب افزایش وزن خود باشید. افزایش وزن باعث افزایش احتمال زایمان زودرس می شود.  وزن کم نوزاد در هنگام تولد بر IQ او تاثیر می گذارد زیرا تغذیه جنین در بارداری از طریق جفت انجام می شود. ورزش کنید: ورزش نه تنها برای سلامتی شما لازم است بلکه بر رشد مغز و سایر اندام های جنین تاثیر می گذارد. کورتیزول هورمون استرس است که در طول ورزش ترشح می شود. کارشناسان توصیه می کنند روزی سی دقیقه ورزش کنید. به تیروئید توجه کنید: برخی از زنان در بارداری اول مشکلات تیروئیدی دارند که باید درمان شود. مقدار کمی یا زیاد هورمون تیروئید در خون می تواند به جنین آسیب برساند. مقدار کم هورمون تیروئید باعث کاهش ضریب هوشی در دوران کودکی می شود. اگر چه محققان به همه زنان باردار بررسی هورمون تیروئید را توصیه نمی کنند اما افرادی که در معرض خطر هستند باید آزمایش خون انجام دهند. می توانید با مصرف روزانه ۲۲۰ میکروگرم ید عملکرد غده تیروئید را بهبود دهید.

سوالات مشابه

0 امتیاز
1 پاسخ 340 بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 501 بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 346 بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 1.0هزار بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 284 بازدید
...