0 امتیاز
قبل در درمان و پزشکی توسط (1.3هزار امتیاز)
برچسب گذاری دوباره قبل توسط

نشانه های ابتلا به بیماری انسداد روده چیست؟

از چه طریقی می توان از این بیماری پیشگیری کرد؟

1 پاسخ

0 امتیاز
قبل توسط (892 امتیاز)

علائم انسداد روده عبارت است از دل درد، احساس نفخ شکم، یبوست، تهوع، عدم توانایی دفع و ورم معده که در صورت نادیده گرفتن این مشکلات، امکان انسداد کامل روده و پارگی آن وجود دارد و در اثر پارگی، محتویات روده که حاوی مقادیر بالایی باکتری است وارد حفره شکمی شده که علاوه بر خونریزی داخلی، امکان عفونت خون وجود دارد.
چنانچه تشخیص و درمان این عارضه طولانی شود، بیمار دچار عدم اجابت مزاج خواهد شد، طوری که شکم فرد کار نمی کند و هر چه مصرف کند به صورت استفراغ بالا می آورد. به دنبال آن، درد شکم به تدریج تشدید شده و دچار تورم می شود و در صورت ادامه این روند، بیمار بطور حتم باید تحت عمل جراحی قرار بگیرد.

در صورت عدم درمان به موقع و فوری انسداد بوجود آمده در روده ها، ممکن است بیمار دچار پارگی روده شود. لذا بهتر است افراد در صورت مشاهده علایم یاد شده در اولین فرصت به پزشک مراجعه نموده و از درمان های خودسرانه بپرهیزند.
متخصصان نیز توصیه می کنند در صورت بروز مشکلات گوارشی در ارتباط با روده، افراد حتما به پزشک مراجعه کنند تا با آزمایش و احیانا تصویربرداری از روده، بیماری شناسایی شود.

ابتلا به انسداد روده قابل پیشگیری نیست و ارتباطی به یبوست مزمن در افراد ندارد. ولی با این همه رعایت رژیم غذایی حاوی فیبر، میوه، سبزیجات و آب فراوان اهمیت دارد. همچنین پیاده روی و ورزش می تواند باعث سرعت حرکات روده و به این ترتیب حفظ سلامت دستگاه گوارش فرد شود.

سوالات مشابه

0 امتیاز
2 پاسخ 548 بازدید
0 امتیاز
2 پاسخ 427 بازدید
0 امتیاز
2 پاسخ 535 بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 243 بازدید
سوال شده 7 سال قبل در درمان و پزشکی توسط sina-z (1.3هزار امتیاز)
0 امتیاز
1 پاسخ 485 بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 391 بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 397 بازدید
+1 امتیاز
1 پاسخ 299 بازدید
...