0 امتیاز
قبل در علم و دانش توسط (1.3هزار امتیاز)
قهوه و چای سبز در چربی سوزی و سوخت و ساز بدن چه تاثیراتی دارند؟

1 پاسخ

0 امتیاز
قبل توسط (1.3هزار امتیاز)

چای سبز یکی از متداول‌ترین نوشیدنی‌های موثر در چربی سوزی است زیرا ترکیباتی دارد که به افزایش سوخت و ساز بدن کمک می‌کند.
کافئین به عنوان یک محرک عمل می‌کند که متابولیسم را تحت تاثیر قرار می‌دهد، آنتی اکسیدان‌های خاصی به نام کاتچین در چای سبز موجود است که آن نیز روی سوخت و ساز بدن تاثیر می‌گذارد، اما واقعیت این است که این تاثیر چای سبز، بسیار اندک است.
همچنین در مطالعاتی که درباره‌ی تاثیر چای سبز در کاهش وزن انجام شده از دوز بسیار بالایی از آن استفاده شده است؛ حدود ۱۵ فنجان در روز! کارشناسان توصیه می‌کنند از مصرف مکمل‌های چای سبز خودداری کنید چون برای کبد بسیار مضر هستند. چای سبز به دلیل دارا بودن آنتی اکسیدان‌ فواید زیادی برای سلامتی دارد و جدای از موضوع کاهش وزن، بسیار خوب است که آن را به رژیم غذایی‌تان اضافه کنید. فقط یادتان باشد گنجاندن چند فنجان چای سبز در تغذیه، قرار نیست انقلابی در کاهش وزن‌تان به پا کند!

قهوه هم مانند چای سبز حاوی کافئین است که سوخت و ساز بدن را بالا می‌برد، اما باز هم مانند چای سبز، تاثیرش اندک است. نوشیدن قهوه، متابولیسم‌تان را آنقدر افزایش نمی‌دهد که اتفاق خاصی در چربی سوزی روی دهد. نوشیدن قهوه فوایدی برای سلامتی دارد اما در مورد کاهش وزن، تاثیرش چشمگیر نیست.
قهوه می‌تواند بخشی از یک رژیم غذایی سالم باشد، اما کاهش وزن، نتیجه‌ی ترکیبی از چند عامل است؛ نه فقط آشامیدن یک نوشیدنی.
یک هشدار: قهوه می‌تواند بسیار پُر کالری باشد، قهوه‌های طعم‌دار و شیرین گزینه‌های چندان مناسبی نیستند. بنابراین اگر می‌خواهید از فواید قهوه بیشترین بهره را ببرید، آن را تیره، و با مقدار بسیار کمی خامه و شیرین کننده بنوشید.

سوالات مشابه

0 امتیاز
3 پاسخ 584 بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 293 بازدید
0 امتیاز
2 پاسخ 571 بازدید
+1 امتیاز
1 پاسخ 1.3هزار بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 302 بازدید
0 امتیاز
2 پاسخ 3.8هزار بازدید
سوال شده 10 سال قبل در علم و دانش توسط mp (7.0هزار امتیاز)
0 امتیاز
0 پاسخ 1.1هزار بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 578 بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 477 بازدید
...