0 امتیاز
قبل در درمان و پزشکی توسط (1.1هزار امتیاز)

بیماری روانی FOMO چجور بیماری است؟

2 پاسخ

0 امتیاز
قبل توسط (1.1هزار امتیاز)

FOMO مخفف هراس از دست دادن مطالب (fear of missing out) است. افرادی که روزانه بیشتر از ۲ ساعت در شبکه‌های اجتماعی باشند، بیشتر احتمال دارد این مشکل را داشته باشند. FOMO باعث بهداشت روانی پایین و علایم افسردگی و اضطراب می‌شود.

افرادی که مدام بین اینستاگرام و تلگرام می‌چرخید و مدام در تلاش هستید که همه عکس‌های دوستان خود را ببینید و مطالبشان را بخوانند FOMO دارند.

منبع

0 امتیاز
قبل توسط (0 امتیاز)

فومو یا ترس از دست دادن چیست؟

زمانیکه فرد احساس یا اینگونه برداشت میکند که به دیگران بیشتر خوش میگذرد، زندگی بهتری دارند یا چیز های بهتری نسبت به او تجربه میکنند، میگوییم ترس از دست دادن رخ داده است. فرد در این حالت عمیقا احساس حسادت میکند و عزت نفسش خدشه دار میشود. شبکه های اجتماعی مجازی مثل اینستاگرام و فیسبوک سهم زیادی در بروز این احساس دارند.

اختلال فومو صرفا مختص این احساس نیست که شاید میتوانستید در حال حاضر از چیز های بهتری برخوردار باشید، بلکه حس میکنید یک چیز مهم و اساسی را که دیگران در حال تجربه ی آن هستند از دست داده اید.

این موارد هرچیز اعم از مهمانی جمعه شب تا ترفیع در محل کار را شامل میشود اما همیشه همراه با نوعی احساس درماندگی از این است که چیز بزرگی را از دست داده اید.

 

درمان اختلال دوقطبی

سوالات مشابه

0 امتیاز
3 پاسخ 19.8هزار بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 288 بازدید
سوال شده 9 سال قبل در درمان و پزشکی توسط mp (7.0هزار امتیاز)
0 امتیاز
2 پاسخ 995 بازدید
0 امتیاز
3 پاسخ 469 بازدید
0 امتیاز
2 پاسخ 823 بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 254 بازدید
سوال شده 6 سال قبل در درمان و پزشکی توسط سلطانی (1.1هزار امتیاز)
0 امتیاز
1 پاسخ 395 بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 834 بازدید
...