0 امتیاز
قبل در علم و دانش توسط (1.0هزار امتیاز)
برچسب گذاری دوباره قبل توسط

بوی بد کفش را چگونه می توان از بین برد؟

3 پاسخ

+1 امتیاز
قبل توسط (467 امتیاز)
از بو گیر کفش استفاده کن. ماده‌ای شبیه پودر می‌مونه. از داروخانه‌ها می‌تونی خریداری کنی.
+1 امتیاز
قبل توسط (1.0هزار امتیاز)

جوش شیرین: اگر کفش ورزشی یا معمولی تان بو گرفته، کمی جوش شیرین داخل آن ریخته و اجازه دهید که تا صبح در داخل کفش هایتان باقی بماند. صبح، پودرها را تکانده و آنها را از داخل کفش خود خارج کنید. یادتان باشد که در مورد کفش های چرم این کار را انجام ندهید، چرا که باعث خشک شدن کفش تان خواهد شد.

همچنین می توانید داخل یک جوراب نازک دو قاشق غذاخوری جوش شیرین ریخته و قسمت انگشتان آن را با این ماده پر کنید. جوراب ها را در طول شب در داخل کفش قرار دهید. هنگام صبح جوراب های محتوی جوش شیرین را خارج کنید. احتمالا بوی بهتری را در داخل کفش های تان استشمام خواهید کرد.


ورقه ای از پارچه ای نرم و تمیز: زمانی که کفش های تان بو گرفته، در داخل هر کدام از آنها یک تکه پارچه نرم قرار دهید و اجازه دهید در طول شب در داخل کفش ها باقی بماند. یادتان باشد در هنگام صبح و قبل از پوشیدن آنها، پارچه ها را از داخل کفش ها خارج کنید. بد نیست از مکان هایی که احتمال بو گرفتن آنها زیاد است نیز مراقبت بیشتری کنید.،به عنوان مثال اگر در باشگاه ورزشی یک کمد به شما داده شده، یک دستمال خشک کن را در زیر کیف مخصوص باشگاه خود قرار دهید و اجازه دهید همان جا بماند.

بینی شما کمک خواهد کرد که متوجه شوید که چه موقع آن دستمال را با دستمال جدید دیگری جایگزین کنید.


نمک: سیاری از کفش هایی که در آنها از الیافی چون کنف استفاده شده، مستعد بو گرفتن هستند و این اتفاق خصوصا زمانی که کفش تان را در فصل تابستان و بدون جوراب می پوشید افزایش پیدا می کند. با پاشیدن اندکی نمک به داخل آن کفش ها می توانید وضعیت را بهتر کنید.

عصاره روغن ها: چند قطره از عصاره روغن هایی مانند اوکالیپتوس، میخک و یا روغن درخت چای را در داخل کفش خود بریزید. این کار را مستقیم انجام ندهید و با یک برگ کاغذ یا دستمال تمیز آغشته شده به یکی از این روغن ها باعث کاهش میزان بوی بد کفش خود شوید.

الکل: اندکی الکل را روی بخش ها کثیف و بو گرفته کفش خود بریزید. الکل نه تنها باعث از بین رفتن بوی بد کفش می شود، بلکه سبب ضدعفونی کردن کفش های تان نیز می گردد.

چای سیاه کیسه ای: چای سیاه دارای ماده ای به نام «تانن» است. این ماده می تواند در از بین بردن باکتری هایی که در کفش های تان تجمع پیدا کرده اند مفید باشد. همچنین به از بین بردن بوی بد کفش نیز کمک می کند.

چای کیسه ای را به مدت 2 تا 3 دقیقه در داخل آب جوش قرار دهید. آن را از داخل آب خارج کرده و اجازه دهید تا خشک شود. سپس آن را به مدت یک ساعت در داخل کفش تان قرار دهید. زمانی که آن را از داخل کفش های تان خارج کردید، کفش ها را تمیز و مایع اضافه احتمالی داخل آن را نیز خارج کنید.


پودر بچه: درست پیش از پوشیدن کفش های تان در داخل آنها اندکی پودر بچه بریزید تا از بو گرفتن کفش تان ممانعت به عمل آورد. اگر هم فکر می کنید ممکن است پاهای تان در کفش بو بگیرند، به کف پاهای تان نیز اندکی پودر بچه بزنید.

0 امتیاز
قبل توسط (30 امتیاز)
ویرایش شده قبل توسط

کفش های چرمی باعث میشه پاتون بو نگیره. بو گرفتن پا مربوط به استفاده از چرم های مصنوعی هست.

سوالات مشابه

0 امتیاز
2 پاسخ 433 بازدید
0 امتیاز
2 پاسخ 468 بازدید
سوال شده 10 سال قبل در گوناگون توسط میشل (892 امتیاز)
+2 امتیاز
2 پاسخ 339 بازدید
+1 امتیاز
1 پاسخ 1.1هزار بازدید
0 امتیاز
2 پاسخ 464 بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 401 بازدید
+1 امتیاز
2 پاسخ 313 بازدید
0 امتیاز
4 پاسخ 2.9هزار بازدید
+1 امتیاز
3 پاسخ 3.2هزار بازدید
سوال شده 10 سال قبل در علم و دانش توسط mp (7.0هزار امتیاز)
...