0 امتیاز
قبل در تغذیه و سلامت توسط (1.0هزار امتیاز)
برچسب گذاری دوباره قبل توسط

عملکرد کراتین در بدن چیست و چه تاثیری روی قدرت بدن دارد؟

1 پاسخ

0 امتیاز
قبل توسط (690 امتیاز)

مصرف مکمل کراتین و تمرین استقامتی به ‌طور معمول با هم ارتباطی ندارند. ما کراتین را به خاطر قدرت، سرعت و نیرویی که می‌بخشد میشناسیم. صدها مطالعه‌ ی پژوهشی منتشر شده وجود دارد که از مصرف کراتین به‌عنوان یک نیروزای مؤثر برای بهبود قدرت و سایز عضلانی حمایت می‌کنند. درحالی ‌که بسیاری بحث می‌کنند که کراتین جایگاهی در سبد مکمل یک ورزشکار استقامتی ندارد، ما نظر متفاوتی داریم.

اگر اثرات مستقیم کراتین (افزایش در ذخایر فسفوکراتین، افزایش سریع در تولید ATP، و بهبود عملکرد غیر هوازی) را نادیده بگیرید، خواهید دید که مکمل کراتین می‌تواند مزایای غیر مستقیمی برای دوندگان، دوچرخه سوارها و ورزشکاران سه‌گانه داشته باشد و به آن‌ها کمک کند تا سطح تمرین خود را ارتقا ببخشند.

تمرینات اینتروال در آستانه‌ی لاکتات، تمرین سرعتی، و تمرین در شیب، تکنیک‌های رایج و اغلب هراس‌انگیزی هستند که برای بهبود کارآیی دویدن و بهبود زمان‌های عملکرد مورد استفاده قرار می‌گیرند. هرچه کیفیت این جلسات بیشتر باشد، سریع‌تر از خط پایان عبور خواهید کرد.

مشخص شده است که مصرف مکمل کراتین زمان ریکاوری در حین تمرینات اینتروال مکرر را کاهش می‌دهد، و بازده نیرو در آستانه‌ی لاکتات را افزایش می‌دهد. بهبود در سرعت، نیرو و طرز دویدن در حین جلسات تمرین، به عملکرد بهتر در روز مسابقه تبدیل می‌شود!

دوز توصیه شده: ۳ تا ۵ گرم در روز. مرحله‌ی بارگیری سنتی را که اغلب با مکمل کراتین استفاده می‌شود نادیده بگیرید. اولین افزایش وزن، که به خاطر افزایش در آب بدن ایجاد می‌شود، ممکن است ابتدا عملکردتان را کند سازد.

سوالات مشابه

0 امتیاز
0 پاسخ 75 بازدید
0 امتیاز
0 پاسخ 188 بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 321 بازدید
0 امتیاز
3 پاسخ 725 بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 601 بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 507 بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 200 بازدید
...