0 امتیاز
قبل در تغذیه و سلامت توسط (892 امتیاز)
برچسب گذاری دوباره قبل توسط

مکمل گلوتامین چه عملکردی در بدن دارد؟ و چرا بدن به آن نیاز دارد؟

1 پاسخ

0 امتیاز
قبل توسط (1.0هزار امتیاز)

گلوتامین، فراوان‌ترین آمینواسیدی است که در بدن یافت می‌شود، پس چرا نیاز به مصرف مکمل آن دارید؟ فعالیت فیزیکی شدید می‌تواند ذخایر گلوتامین شما را سریع‌تر از آنکه بدنتان بتواند آن‌ها را جایگزین کند مصرف نماید، که متاسفانه می‌تواند باعث شود بدنتان عضلات خود را تجزیه کند که شما را در حالت کاتابولیک قرار می‌دهد. سطح پایین گلوتامین می‌تواند سیستم ایمنی شما را نیز به خطر بیندازد که خطر عفونت‌ها را در شما افزایش می‌دهد.

مشخص شده است که مصرف مکمل گلوتامین علاوه بر تقویت عملکرد سیستم ایمنی در پی ورزش‌های طاقت‌فرسا، به ریکاوری نیز کمک می‌کند.

مطالعه‌ای که در مجله‌ی اروپایی فیزیولوژی کاربردی و فیزیولوژی شغلی منتشر شد، بیش از ۲۰۰ دونده و پارو زن را مورد بررسی قرار داد و دریافت که ۸۱ درصد از ورزشکاران مصرف‌کننده‌ی مکمل گلوتامین، عفونتی را بعد از تمرین شدید گزارش نکردند، در مقایسه با گروه دارونما که تنها ۴۹ درصد آن‌ها عفونتی نداشتند. به طور خلاصه، این مطالعه نشان می‌دهد که مکمل گلوتامین ممکن است حساسیت شما به عفونت‌ها را بعد از ورزش طولانی کاهش می‌دهد، که کمک می‌کند تا سخت تمرین کنید و سریع ریکاوری شوید.

سوالات مشابه

0 امتیاز
1 پاسخ 458 بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 297 بازدید
0 امتیاز
0 پاسخ 188 بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 321 بازدید
0 امتیاز
3 پاسخ 725 بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 675 بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 507 بازدید
...