0 امتیاز
قبل در تغذیه و سلامت توسط (892 امتیاز)
برچسب گذاری دوباره قبل توسط

کافئین چه تاثیری روی قدرت بدنی خواهد داشت؟

1 پاسخ

0 امتیاز
قبل توسط (1.3هزار امتیاز)

کافئین از مدت‌ها پیش توسط ورزشکاران استقامتی برای تقویت عملکرد ورزشی استفاده شده است. کافئین نه تنها یک انتخاب فوری و خوب برای جلسات تمرینی صبح زود است، بلکه توانایی آن در کاهش حس تلاش و کمک در به تأخیر انداختن خستگی می‌تواند دوهای طولانی را قابل ‌تحمل سازد.
مطالعات متعددی وجود داشته‌اند که مزایای مصرف کافئین بر عملکرد استقامتی را برجسته می‌سازند، ازجمله بهبودهایی در عملکرد دوچرخه‌سواری و اسکی، دوهای ۸ کیلومتری، و تایم تریل‌های سریع‌تر. بهتر از آن، کافئین می‌تواند اکسیداسیون چربی را افزایش دهد، که می‌تواند به مدیریت وزن شما کمک کند.

چون کافئین در حدود یک ساعت به بالاترین غلظت خود در خون می‌رسد، ما پیشنهاد می‌کنیم آن را ۶۰ دقیقه قبل از یک تمرین یا مسابقه مصرف کنید تا بتواند به شما کمک کند در یک مسابقه‌ی ۵ یا ۱۰ کیلومتری یا حتی یک ماراتن، نیرو داشته باشید. و اگر چه کافئین یک دیورتیک است (یعنی تولید ادرار را افزایش می‌دهد) یک مقاله‌ی جدید از پژوهشگران دانشگاه کنکتیکوت نشان می‌دهد که مصرف کافئین موجب عدم تعادل آب و الکترولیت یا کاهش تحمل گرمای ورزش نمی‌شود.

دوز توصیه شده: ۲.۶ تا ۵.۴ میلی‌گرم به ازای هر کیلو وزن بدن (حدود ۲۰۰ تا ۴۰۰ میلی‌گرم برای یک فرد ۸۰ کیلویی) ۶۰ دقیقه پیش از تمرین.

سوالات مشابه

0 امتیاز
1 پاسخ 1.0هزار بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 458 بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 263 بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 13.5هزار بازدید
+1 امتیاز
1 پاسخ 17.7هزار بازدید
0 امتیاز
2 پاسخ 542 بازدید
0 امتیاز
2 پاسخ 131 بازدید
...