0 امتیاز
قبل در تغذیه و سلامت توسط (843 امتیاز)

با توجه به علت گرفتگی عروق درسکته ی قلبی، باید چه چیزهایی بخوریم؟

1 پاسخ

0 امتیاز
قبل توسط (843 امتیاز)

سبزی بخورید: هر گیاه سبزی می تواند در پیشگیری از حمله قلبی به شما کمک کند. کلم، کاهو و هویج را فراموش نکنید. از آنتی اکسیدان ها هم استفاده کنید، آویشن، رزماری و پونه به جز این که طعمی جادویی به غذای شما می دهند، به قلبتان هم کمک می کنند تا بهتر کار کند.

میوه بخورید: اگر اهل میوه خوردن نیستید و یادتان نمی آید که آخرین سیب را کی گاز زده اید، لطفا سبک زندگی تان را تغییر دهید. سیب، مرکبات و توت فرنگی بهترین میوه ها برای قلب ضعیف شماست. از میوه هایی با فیبر زیاد استفاده کنید تا به پایین آمدن کلسترول خونتان کمک کند.

دانه بخورید: تمام دانه های گیاهی، حبوبات و غلات می توانند گزینه های مناسبی برای بازشدن قلبتان باشند. از نان های سبوس دار مثل سنگک و نان جو استفاده کنید. برنامه غذایی خود را طوری بچینید که در سه وعده حتما یک وعده حبوباتی در آن دیده شود. از گردو و بادام استفاده کنید. این دانه های روغنی به جز این که کلسترول خونتان را پایین می آورد، چربی غیراشباع هم دارد که می تواند برای پیشگیری به کمک تان بیاید.

سفید بخورید: سفیدها در بیماری های قلبی نقش زیادی دارند. همان طور که سه سفید، نمک، شکر و دود سیگار برای قلب شما مضر است، سفیدهایی هم هستند که برای قلبتان مفیدند. تا دلتان می خواهد سفیده تخم مرغ بخورید. سفیده تخم مرغ کم کالری است و وزنتان را زیاد نمی کند و برای تقویت قلب هم خوب است. گوشت سفید، مرغ و ماهی، از سفیدهای دیگری هستند که برای تقویت قلبتان مجاز به استفاده از آن ها هستید.

روغنی نخورید: روغن های جامد و غذاهای چرب را از برنامه غذایی خط نزنید. بهترین کار این است که از روغن زیتون و هسته انگور استفاده کنید که جزء روغن های غیراشباع هستند و باعث بسته شدن رگ های خونی تان نمی شوند. هر چیز چربی مناسب نیست، برای این که قلب سالم تری داشته باشید، مجاز به استفاده از لبنیات پرچرب و کره نیستید.

سوالات مشابه

0 امتیاز
1 پاسخ 512 بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 2.3هزار بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 421 بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 559 بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 646 بازدید
...