0 امتیاز
قبل در درمان و پزشکی توسط (843 امتیاز)

از روی چه نشانه های چه برای خود و چه دیگران می توان پیش از ایست قلبی، این عارضه را تشخیص داد؟

1 پاسخ

0 امتیاز
قبل توسط (690 امتیاز)

هر کسی در هر سن و سالی ممکن است قلبش از حرکت بایستد، معمولا هم ایست قلبی خبر نمی دهد با وجود این باز هم ممکن است بعضی علائم اولیه اتفاق بیفتد.

علائم شما: درد اولین علامت است، البته درد در همه کسانی که دچار ایست قلبی شده اند احساس نمی شود. اما اگر درد شدیدی در ناحیه قفسه سینه احساس کردید و این درد شتابنده بود؛  به طوری که به پشتتان هم می زد، حتم داشته باشید که شما در معرض ایست قلبی هستید. دردهای لحظه ای که درد یر قفسه سینه احساس می شود، دردهای معده اند، احتمال شما باید خود را به یک وعده غذایی مهمان کنید.

توجه کنید که دردهای قلبی ممکن است گستردگی زیاد داشته باشند و از ناف تا حتی به زیر چانه و دندان های شما هم برسند. اگر درد به دست چپ تان  سرایت کرد، به طوری که شما نتوانستید دستتان را تکان دهید قلب شما در حال ایستادن است. نشستن عرق سرد بر پیشانی و اختلال در نفس کشیدن، می تواند از دیگر هشدارهایی باشد که به شما می گوید، باید از دیگران کمک بگیرید و سریع خود را به پزشک برسانید.

اگر دیدید مسافری که در اتوبوس در کنار شما ایستاده، مدتی منگ است و کنترلی بر حرکات خود ندارد، فکر نکنید که از قرص های روان گردان استفاده کرده است. وقتی همسفرتان غش کرد و نقش بر زمین شد، احتمالا دچار ایست قلبی شده است. سریع نبضش را چک کنید، اگر نبض و تنفسش قطع شده، به طور حتم، قلب همسفرتان ایستاده است، چون وقتی کسی غش می کند، نبض دارد و قفسه سینه اش بالا و پایین می رود.

در ایست قلبی پوست آبی- سفید می شود و اگر به جز رنگ پوست آواتاری، دیدی که مردم چشمش گشاد شده، حتم داشته باشید که رگ قلب اش گرفته است.

مردها برنده اند!: آقایان بیشتر از خانم ها در معرض خطر ابتلا به ایست قلبی هستند.

ایست قلبی یعنی چه؟: وقتی عضلات قلب هیچ انقباضی نداشته باشند، گردش خون متوقف می شود. ایست قلبی از همین ریتم نداشتن عضلات قلب شروع می شود.

30 تا 40: متوسط سن کسانی است که بر اثر ایست قلبی می میرند.

سوالات مشابه

0 امتیاز
1 پاسخ 401 بازدید
0 امتیاز
2 پاسخ 421 بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 481 بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 506 بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 575 بازدید
0 امتیاز
0 پاسخ 580 بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 789 بازدید
0 امتیاز
3 پاسخ 467 بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 328 بازدید
0 امتیاز
3 پاسخ 710 بازدید
...