0 امتیاز
قبل در درمان و پزشکی توسط (690 امتیاز)
چه کار هایی موجب پیشگیری از زخم بستر خواهد شد؟

1 پاسخ

0 امتیاز
قبل توسط (230 امتیاز)

باید مرتب وضعیت بیمار را تغییر داد تا جریان خون در همه جای پوست و اندام‌ها هماهنگ و یکنواخت شود. بیمار دائم نباید در یک حالت خواب باشد زیرا در این شرایط احتمال بروز اختلالاتی در گردش خونش بالاست. با ماساژدرمانی به شرطی که هنوز زخم‌بستر آغاز نشده باشد، می‌توان به جریان خون کمک کرد. استفاده از تشک شناور هم یکی از ابتدایی‌ترین امکاناتی است که جلوی وارد شدن فشار را به یک نقطه از پوست می‌گیرد.

سال‌هاست که سطوح محافظت‌کننده در برابر فشار (مثل تخت‌ها، تشک‌ها، صندلی‌ها و...) برای پیشگیری و جلوگیری از پیشرفت زخم بستر در انواع زخم‌های فشاری کمک‌کننده هستند اما کدام یک از این سطوح محافظت‌کننده جدید در مقایسه با سطوح استانداردی که از قدیم به‌عنوان محافظ به کار برده می‌شدند در کاهش بروز زخم‌های فشاری موثرترند؟

گروه مطالعاتی کاکرین که متشکل از 27 هزار محقق است و در بیش از 90 کشور جهان به بررسی نتایج تحقیقات بالینی در زمینه پزشکی و بهداشتی می‌پردازد، نتیجه مطالعه مروری‌ای را که در این زمینه انجام داده بود به این صورت اعلام کرد:

استفاده از تشک‌های مواج و کم‌کننده متناوب فشار، نسبت به تشک‌های ثابت، به وضوح مقرون‌به‌صرفه‌تر و موثرتر است. همچنین پوشش‌های کاهنده فشار که روی تخت‌های جراحی قرار می‌گیرند، می‌توانند بروز زخم‌های فشاری بعد از عمل را کاهش دهند، بنابراین اشخاصی که برای ایجاد زخم‌های فشاری مستعدند، بهتر است از تشک‌هایی که از فوم‌های خاص تشکیل شده‌اند به جای تشک‌های استانداردی که در بیمارستان‌ها به کار می‌روند، استفاده کنند. علاوه بر این، مرور ما نشان داد افرادی که از پوشش ساخته‌شده از پوست گوسفند روی تشکشان استفاده می‌کنند کمتر دچار زخم فشاری می‌شوند.

سوالات مشابه

0 امتیاز
1 پاسخ 427 بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 421 بازدید
0 امتیاز
0 پاسخ 243 بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 833 بازدید
+1 امتیاز
3 پاسخ 385 بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 901 بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 495 بازدید
...