0 امتیاز
قبل در درمان و پزشکی توسط (1.3هزار امتیاز)
برچسب گذاری دوباره قبل توسط

درمان افتادگی پلک کودکان و بزرگسالان چه تفاوتی دارد؟

در صورت جراحی، چه خظراتی می تواند وجود داشته باشد؟

2 پاسخ

0 امتیاز
قبل توسط (690 امتیاز)

در اغلب موارد، پتوز (افتادگی پلک) کودکان با جراحی درمان می‌شود. اگر تنبلی چشم هم وجود داشته باشد، ممکن است درمان با قرار دادن پوشش بر روی چشم سالم، استفاده از عینک یا قطره چشمی ضروری باشد. تشخیص لزوم انجام جراحی و انتخاب روش مناسب، بر اساس عوامل زیر صورت می‌گیرد: سن کودک، درگیری یک یا هر دو پلک، شدت پتوز، قدرت عضلات بالا برنده و پایین آورنده پلک و وضعیت حرکات چشمی. در اوایل دوران زندگی معمولا ضرورتی به انجام جراحی برای موارد خفیف تا متوسط پتوز وجود ندارد.

چشم‌پزشک می‌تواند بررسی کاملی از مشکل شما به عمل آورده و راجع به روش‌های درمانی مختلف و عوارض و خطرات احتمالی آن‌ها، اطلاعات لازم را در اختیار شما قرار دهد. برای تشخیص علت پتوز و انتخاب بهترین روش درمانی ممکن است نیاز به انجام آزمایش خون، عکسبرداری های مخصوص و یا سایر آزمایشات باشد. در صورت یافتن علت زمینه‌ای باید ابتدا این مورد اصلاح گردد، اما در اغلب موارد، درمان نهایی جراحی است که نوع جراحی نیز بر اساس شدت پتوز و سایر یافته‌های بالینی تعیین می‌گردد.
خطرات جراحی پتوز
خطرات جراحی پتوز شامل عفونت، خونریزی و کاهش بینایی می‌باشد، ولی وقوع این عوارض بسیار نادر است.
بلافاصله بعد از عمل، ممکن است چشم به طور کامل بسته نشود، ولی این عارضه معمولا مقطعی است. در طی این مدت می‌توان از قطره و پماد برای محافظت از چشم استفاده نمود. اگرچه ظاهر پلک به طور قابل توجهی اصلاح می‌شود، اما ممکن است پلک‌ها کاملا قرینه به نظر نرسند. در اغلب موارد بعد از جراحی هنگام نگاه به پایین، پلک عمل شده نسبت به طرف مقابل مختصری بالاتر قرار می‌گیرد و شب‌ها مختصری باز می‌ماند که این دو عارضه مشکل آفرین نیستند. در موارد نادر، حرکات کامل پلک قابل برگشت نیست. در برخی موارد، ممکن است بیش از یک بار عمل جراحی لازم باشد.

0 امتیاز
قبل توسط (0 امتیاز)

سلام. آره میشه افتادگی پلک رو درمان کرد. یه عملی هستش به اسم بلفاروپلاستی که افتادگی پلک رو درمان میکنه. عمل سرپایی هستش و دوران نقاهت کمی داره.

سوالات مشابه

0 امتیاز
2 پاسخ 257 بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 596 بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 1.7هزار بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 423 بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 237 بازدید
+1 امتیاز
2 پاسخ 254 بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 338 بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 1.4هزار بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 1.5هزار بازدید
...