0 امتیاز
قبل در علم و دانش توسط (690 امتیاز)
برچسب گذاری دوباره قبل توسط

چگونه خمیازه می تواند مسری باشد؟

2 پاسخ

+1 امتیاز
قبل توسط (38 امتیاز)
ویرایش شده قبل توسط

بله خمیازه یک امر مسری است همانطوری که ما میتوانیم روی طبیعت تاثیر بگذاریم دیگران ها هم روی ما تاثیر میگذارند خوب وقتی خمیازه میکشید تقریبا میشه گفت مقداری از خواب شما توسط خمیازه انتقال پیدا میکند به دگیری این قضیه باعث میشود خمیازه مسری باشد.

0 امتیاز
قبل توسط (1.0هزار امتیاز)

بدون شک برای شما نیز این مسئله بارها و بارها پیش آمده باشد که با دیدن خمیازه فرد دیگری دچار خمیازه شوید. حتی ممکن است با مطالعه این مطلب خمیازه بکشید. به عقیده برخی از محققان، خمیازه کشیدن نوعی احساس همدردی است، یعنی درک احساس فرد دیگر.

به این ترتیب که اگر مغز ما گرم می شود و دچار کاهش هشیاری می شویم ممکن است این مسئله افراد پیرامون مان را نیز درگیر کند. در واقع خمیازه کشیدن ما و در پی آن باعث خمیازه دیگران شدن اعلام خطری برای تمام افراد یک گروه محسوب می شد که هوشیار بمانند.
علاوه بر این نتایج پژوهش ها نشان می دهد که فردی از نزدیکان ما در مقایسه با یک فرد غریبه حساسیت بیشتری نسبت به خمیازه کشیدن ما دارد، یعنی خمیازه کشیدن ما به خودی ها زودتر سرایت می کند. همچنین باید بدانید که خمیازه کشیدن علامت هشداری است که بدانید وقت خواب یا غذاخوردن فرا رسیده است.

سوالات مشابه

0 امتیاز
1 پاسخ 423 بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 442 بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 894 بازدید
0 امتیاز
3 پاسخ 650 بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 427 بازدید
سوال شده 6 سال قبل در علم و دانش توسط sina-z (1.3هزار امتیاز)
0 امتیاز
1 پاسخ 348 بازدید
+1 امتیاز
1 پاسخ 178 بازدید
سوال شده 7 سال قبل در علم و دانش توسط سلطانی (1.0هزار امتیاز)
+1 امتیاز
1 پاسخ 554 بازدید
سوال شده 7 سال قبل در علم و دانش توسط engineer (843 امتیاز)
0 امتیاز
1 پاسخ 580 بازدید
...