0 امتیاز
قبل در تغذیه و سلامت توسط (230 امتیاز)
برچسب گذاری دوباره قبل توسط

خواص درمانی و فواید پسته چیست؟

1 پاسخ

0 امتیاز
قبل توسط (843 امتیاز)

پسته برای مقابله با ریزش مو:

پسته حاوی میزان غیرقابل انکاری بیوتین (ویتامین B7) است. کمبود این ویتامین عامل اصلی ریزش مو محسوب می شود. به همین دلیل مصرف منظم آجیل مانع از ریزش مو و تقویت آن‌ها می شود.

پسته برای مقابله با کلسترول:

پسته حاوی میزان زیادی اسیدهای چرب غیراشباع است که میزان کلسترول بد را بدون کاهش کلسترول خوب، پایین می آورد. اما توجه داشته باشید که پسته های شور مناسب نیستند چون نمک زیاد ارتباط خوبی با چربی خون ندارد. بنابراین توصیه می شود به جای پسته شور از پسته خام استفاده کنید.

پسته منبع ویتامین ها و مواد معدنی:

پسته منبع فوق العاده ویتامین E،B6، بتاکاروتن، ویتامین K و غیره است. ویتامین B6 موجود در آن در تولید هموگلوبین نقش مؤثر دارد بنابراین باعث افزایش اکسیژن رسانی خون می شود. علاوه بر این، پسته منبع مس، فسفر و منگنز است. مس در ساخت آنزیم های متعدد نقش دارد و به ساخت بافت های پیوندی کمک می کند.
منگنز نیز به ساخت بافت های همبند و ساخت اسکلت کمک کرده و در رشد، احیای سلولی و سوخت و ساز کربوهیدرات ها و چربی ها نقش دارد. فسفر نیز برای سلامت استخوان‌ها و دندان‌ها لازم و ضروری است و به همراه کلسیم مانع از بروز پوکی استخوان می شود.

پسته پیشگیری کننده از دیابت:

پسته به دلیل میزان بالای فسفر خود باعث پیشگیری از ابتلا به دیابت نوع 2 می شود که معمولاً در نتیجه چاقی مفرط بروز می کند. نتایج پژوهشی که روی 50 فرد مبتلا به دیابت که روزانه 59 گرم پسته مصرف می کردند انجام شده است. نتایج بررسی ها نشان می دهد وزن آن‌ها کاهش نداشته است اما میزان قند و انسولین خونشان کاهش یافته است.

پسته: ضداسترس طبیعی:

نتایج پژوهشی که در دانشگاه ایالت پنسیلوانیا انجام شده است نشان می دهد که پسته حاوی پتاسیم است و این ماده معدنی فشارخون را کاهش می دهد، استحکام عروقی را بالا می برد، ضربان قلب را کنترل می‌کند و استرس را نیز کاهش می دهد. منیزیم موجود در این آجیل نیز خاصیت ضداسترسی دارد و متأسفانه کمبود این ماده معدنی نیز در بین مردم رایج تر است.

سوالات مشابه

0 امتیاز
1 پاسخ 365 بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 419 بازدید
0 امتیاز
2 پاسخ 326 بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 246 بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 404 بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 329 بازدید
0 امتیاز
6 پاسخ 344 بازدید
0 امتیاز
0 پاسخ 227 بازدید
...