0 امتیاز
قبل در تغذیه و سلامت توسط (690 امتیاز)
برچسب گذاری دوباره قبل توسط

چه کسانی قهوه خوردن برایشان ممنوع هست؟

1 پاسخ

0 امتیاز
قبل توسط (1.0هزار امتیاز)

اگر استرس دارید: به طور کلی از آنجایی که کافئین قهوه علائم استرس، دلهره، تنش و اضطراب را تشدید می کند، مصرف بیش از دو فنجان آن در روز توصیه نمی شود. اگر استرسی و مضطرب هستید، باید بیشتر مراقب باشید. در زندگی ماشینی امروزی دوری از استرس امری جداناپذیر است و برای همه ما پیش آمده که در برخی از شرایط تحت استرس قرار بگیریم. در چنین شرایطی بدن برای ادامه فعالیت و دفاع از خود آدرنالین ترشح می‌کند. هر چه بیشتر تحت استرس باشید بدن به ترشح بیشتر آدرنالین روی می‌آورد و در این زمان است که تمایل شما به خوردن مواد قندی و نشاسته‌ای هم بیشتر می‌شود. از این رو توصیه می‌شود که در چنین شرایطی علاوه بر اینکه حواستان به میزان کالری‌هایی که دریافت می‌کنید باشد، استرس خود را هم با کمک تکنیک‌های آرامش‌بخش کاهش دهید. در ضمن اگر جزو کسانی هستید که بسیار تحت استرس قرار می‌گیرید پیشنهاد می‌شود از مصرف مواد غذایی حاوی کافئین مثل کولاها، شکلات و چای، قهوه و داروهای حاوی این ماده، اجتناب کنید چراکه می‌تواند استرس را تشدید کند و هم منجر به بروز سردرد نیز شود.

اگر کم‌خون هستید: در ضمن بد نیست بدانید کافئین، این ماده محرک، حتی می‌تواند جذب آهن دریافتی را کاهش داده و منجر به ایجاد کم‌خونی ناشی از فقر آهن نیز شود.

اگر باردار هستید: نتایج برخی تحقیقات نشان داده است کافئین قهوه در زنان باردار موجب رشد ناقص جنین، سقط یا زایمان زودرس می شود.

اگر در دوران شیردهی به سر می برید: کافئین قهوه می تواند از طریق شیر مادر به شیرخوار منتقل شود و نوشیدن بیش از یک فنجان آن موجب بروز بی خوابی، تحریک پذیری، امتناع از شیر خوردن و عصبی شدن شیرخوار شود. از طرفی چون کبد نوزاد به اندازه کافی رشد نیافته و آنزیم های خاص را ندارد، کافئین مدت زیادتری برای تجزیه شدن در بدن نوزاد می ماند و عوارض بیشتری را به جا می گذارد.

اگر تپش قلب دارید: همچنین کسانی که مبتلا به پرفشاری خون و تپش قلب هستند هم باید در مصرف کافئین احتیاط کنند. زیرا مصرف قهوه شرایطشان را سخت تر می کند.
در نهایت این که
* افرادی که در معرض پوکی استخوان قرار دارند.
* و زنانی که در سینه خود غده فیبروکیستیک دارند نباید زیاد قهوه بنوشند.
* قهوه به دلیل کافئین، اثر داروهای ضد درد را افزایش می دهد و این ممکن است ایجاد مشکل نماید.
در این گونه موارد می توانید از انواعی که عبارت بدون کافئین روی بسته بندی آن قید شده است استفاده نمایید تا حاوی اندکی کافئین باشد. بر اساس تحقیقات، کافئین موجود در یک فنجان قهوه بدون کافئین، پنج تا ده برابر کمتر از قهوه معمولی است.

قبل توسط (0 امتیاز)
به تازگی های قهوه های بدون کافئین اومده که بخاطر حذف کافئین نه تپش قلب میاره نه بی خوابی نه هیچی
تمام آنتی اکسیدان های مفید قهوه م حفظ شده توش.
من ازینجا میخرم
خیلی راضی م
https://pikcoffeeroasters.com/shopping/

سوالات مشابه

0 امتیاز
1 پاسخ 628 بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 578 بازدید
0 امتیاز
2 پاسخ 319 بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 710 بازدید
+1 امتیاز
2 پاسخ 3.6هزار بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 477 بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 1.4هزار بازدید
+1 امتیاز
1 پاسخ 20.5هزار بازدید
+1 امتیاز
1 پاسخ 1.5هزار بازدید
سوال شده 10 سال قبل در علم و دانش توسط mp (7.0هزار امتیاز)
...