0 امتیاز
قبل در تغذیه و سلامت توسط (690 امتیاز)
ویرایش شده قبل توسط

چگونگی ایجاد طرح روی پوست در خالکوبی به چه صورت می باشد؟

1 پاسخ

0 امتیاز
قبل توسط (1.1هزار امتیاز)

خالکوبی نوعی جراحت عمیق درون پوست است که با سوزن ایجادشده و سپس درون آن، برای ترسیم طرح های مورد نظر، جوهر تزریق می شود. چیزی که خالکوبی را بادوام و یا حتی دایمی می کند، این است که جوهر به دومین لایه پوستی، یعنی درم- که بین اپیدرم و درم لایه غشای قاعده ای قرار دارد- وارد می شود. اگر جوهر درون لایه بیرونی پوست- اپیدرم- قرار گیرد، خالکوبی چندان دوامی نخواهدداشت.

خالکوبی ها به صورت دستی، با سوزن و عمل تزریق جوهر، انجام می شوند. البته برخی مراکز برای خالکوبی از دستگاه استفاده می کنند. دستگاه خالکوبی یک وسیله برقی دستی است که سوزن و یک لوله نازک دارد. در یک طرف، سوزن استریل شده قرار می گیرد که این سوزن به لوله نازک حاوی جوهر متصل است. با خاموش و روشن کردن پایی دستگاه، سوزن به اندازه یک میلی متر وارد پوست شده و جوهر را تزریق می کند.

بیشتر متخصصان خالکوبی می دانند سوزن را چگونه به درون پوست هدایت کنند. اگر سوزن وارد سطح پوست شود، خالکوبی خوبی از آب در نمی آید و اگر هم بسیار عمیق باشد، موجب خونریزی و درد شدیدی خواهدشد. انجام مراحل خالکوبی بسته به نوع طرح و اندازه آن، از 15 دقیقه تا چند ساعت متغیر است.

سوالات مشابه

0 امتیاز
1 پاسخ 14.4هزار بازدید
سوال شده 7 سال قبل در تغذیه و سلامت توسط میشل (892 امتیاز)
0 امتیاز
1 پاسخ 428 بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 872 بازدید
0 امتیاز
3 پاسخ 730 بازدید
0 امتیاز
3 پاسخ 381 بازدید
...