+1 امتیاز
قبل در علم و دانش توسط (843 امتیاز)
برچسب گذاری دوباره قبل توسط

چه عواملی باعث خروپوف می شوند؟

1 پاسخ

+1 امتیاز
قبل توسط (230 امتیاز)

زمانی که ما خواب هستیم عضلات بدن به حالت استراحت در می آیند، از جمله ماهیچه های گلو که شل و تنگ می شوند. زمانی که فرد نفس می کشد دیواره های گلو شروع به ارتعاش کرده و باعث خروپف با سر و صدا می شود. هرچه گلو باریک تر شود، صدای خروپف بلندتر می شود.
دلیل اینکه مردان بیشتر از زنان خروپف می کنند، فیزیولوژی بدنشان است. مردان بیشتر دچار اضافه وزن یا چاقی هستند و به دلیل وزن اضافی، فشار بیشتری در راه تنفسی فوقانی ایجاد می شود. همچنین مردان معمولا گردن بزرگ تری از زنان دارند که وزن بیشتری را به گلو وارد می کند. به علاوه بینی مردان بزرگ تر و سقف دهانشان بلندتر است. بنابراین کام بلند خروپف را عمیق تر و بینی آن را تقویت می کند. به همین دلیل مردان خروپف بلندتری نسبت به زنان دارند.
در مورد زنان نکته ای که وجود دارد این است که با شروع دوران یائسگی، متاسفانه احتمال بیدار شدن از خواب به دلیل خروپف افزایش پیدا می کند. قبل از یائسگی هورمون های استروژن و پروژسترون می توانند از راه هوایی محافظت کنند، ولی این حالت پس از یائسگی تغییر می کند، اما مردان همچنان آپنه خواب و خروپف بیشتری نسبت به زنان دارند، ولی یائسگی این فاصله را کمتر می کند.

سوالات مشابه

+1 امتیاز
1 پاسخ 178 بازدید
سوال شده 7 سال قبل در علم و دانش توسط سلطانی (1.0هزار امتیاز)
0 امتیاز
1 پاسخ 245 بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 442 بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 894 بازدید
0 امتیاز
3 پاسخ 650 بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 427 بازدید
سوال شده 6 سال قبل در علم و دانش توسط sina-z (1.3هزار امتیاز)
0 امتیاز
1 پاسخ 348 بازدید
0 امتیاز
2 پاسخ 325 بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 580 بازدید
...