0 امتیاز
قبل در وسایل نقلیه توسط (982 امتیاز)
ویرایش شده قبل توسط

هنگام تصادف بعد از تماس با پلیس آیا باید ماشین ها را جابجا کرد یا باید در محل تصادف تا آمدن پلیس صبر کرد؟

2 پاسخ

+2 امتیاز
قبل توسط (50 امتیاز)
ویرایش شده قبل توسط

پس از تصادف چه جرحی و چه خسارتی پس از ثبت عکس یا مستندات لازم از هر دو طرف تصادف نسبت به محل برخورد و نحوه وقوع تصادف ، در اسرع وقت باید وسایل نقلیه رو به گوشه سمت راست هدایت کرد و منتظر کارشناس تصادف شد . در غیر اینصورت کارشناس محترم این حق رو داره که به علت سد معبر هر دو طرف رو 30 هزار تومن جریمه کنه.

+1 امتیاز
قبل توسط (982 امتیاز)
ویرایش شده قبل توسط

- اولین اقدامی که بعد از وقوع تصادف باید طرفین انجام دهند و همه خوشبختانه از آن اطلاع دارند، تماس گرفتن با 110 است. وقتی شما با پلیس تماس می گیرید و آدرس محل وقوع تصادف را می دهید نزدیک ترین واحد راهنمایی و رانندگی یک کارشناس تصادف پیش شما می فرستد تا مقصر را تعیین کند.

دومین اقدام کناربردن اتومبیل از مسیر سواره هاست. یعنی اگر وسط بزرگراه و خیابان پرتردد تصادف کردید لزومی ندارد دقیقا همان نقطه بمانید تا پلیس از راه برسد و مقصر را تعیین کند درصورتی که پلیس ببیند راه را بند آورده اید قطعا هر دو طرف را به دلیل سد معبر جریمه خواهد کرد. اگر مقصر مشخص است و حاضرین سر صحنه می توانند برای پلیس توضیح دهند که مشکلی نیست اما اگر طرف مقابلتان مقصر است و شک دارید بعدا بخواهد ماجرا را وارونه جلوه دهد با موبایل تان از وضعیت خودروها عکس بگیرید و بعد مسیر را باز کنید.

تصادف ها به دو دسته خسارتی و جرحی تقسیم می شوند. وقتی حتی از بینی کسی خون جاری شود دیگر تصادف جرحی (و نه خسارتی) محسوب می شود و ماجرای دیگری دارد. ناگفته نماند اگر تصادف منجر به فوت رخ داد نباید موقعیت خودروها را به هم بزنید و تا آمدن پلیس و اورژانس باید صبر کنید.

آخرین اقدام بعد از رسیدن پلیس و مشخص شدن مقصر مراجعه به بیمه است. طرفی که مقصر نیست باید خسارت خود را از بیمه شخص ثالث مقصر دریافت کند. پس اگر در تصادفی شما مقصر شناخته شدید دنبال گرفتن خسارت نباشید. هزینه طرف مقابل را که بیمه شما می دهد اما برای اتومبیل خودتان باید از جیب مبارک هزینه کنید، البته اگر بیمه بدنه داشته باشید می توانید با مراجعه به شرکت بیمه کننده خسارت اتومبیل خودتان را دریافت کنید. فقط این نکته را فراموش نکنید که اگر هزینه تعمیر اتومبیل تان با زیر 100 هزار تومان حل می شود اصلا سراغ بیمه بدنه نروید. چون در سال های بعد برای تمدید بیمه نامه تخفیف هایی را از دست می دهید که قطعا از مبلغ خسارت تان بیشتر خواهد بود.

سوالات مشابه

0 امتیاز
1 پاسخ 4.2هزار بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 2.1هزار بازدید
0 امتیاز
0 پاسخ 384 بازدید
...