0 امتیاز
قبل در علم و دانش توسط (230 امتیاز)
ویرایش شده قبل توسط

کسانی که آی کیوی بالا دارند چه ویژگی هایی دارند؟

1 پاسخ

0 امتیاز
قبل توسط (1.0هزار امتیاز)
ویرایش شده قبل توسط

خیلی زود، خواندن را یاد گرفته اید:

اگر از زمانی که خیلی کوچک بودید خواندن را یاد گرفته اید، بدانید که جزو باهوش ها محسوب می شوید. نتایج یک پژوهش انگلیسی که در سال 2012 انجام شده است نشان می دهد افرادی که خیلی زود شروع به خواندن کرده اند، بهره هوشی بالاتر از حد متوسط دارند.

استرس دارید:

زندگی کردن با استرس همیشه عذاب آور است، اما اضطراب داشتن یکی از مشخصه های افراد باهوش است. در سال 2015 محققان 126 دانشجو را تحت نظر گرفتند و مشخص شد افراد دغدغه مند که نسبت به مسائل پیرامون خود نگران هستند، از دیگران باهوش ترند.

کم حرف هستید:

اگر در جمع های خانوادگی یا مراسمی که افراد زیادی شرکت دارند کم حرف می زنید، بدون شک باهوش تر از دیگران هستید. در واقع خانم ها و آقایانی که ترجیح می دهند بدون اینکه حرف بزنند زمان زیادی را برای تحلیل و بررسی شرایط اختصاص دهند، افراد باهوش تری هستند. این نوع سکوت علامت هوش است و این افراد به ندرت از روی حماقت حرف می زنند.

ادعایتان نمی شود:

آیا در خصوص اثر دانینگ-کروگر چیزی شنیده اید؟ اگر نه حتما افرادی را دیده اید که نه سواد حرف زدن دارند و نه شعور خاموش ماندن. اثر دانینگ-کروگر را در سال 1999 دو پژوهشگر دانشگاه کرنل کشف کردند. این اثر در خصوص افرادی صدق می کند که هیچ تخصصی ندارند، دچار خودبزرگ بینی هستند و بر خلاف آگاهی اندک خود، در هر زمینه ای نظر می دهند، ارزیابی می کنند و خود را برتر از دیگران می دانند.
واقعیت این است که این افراد بر خلاف ادعای خود نه تخصصی دارند و نه از بهره هوشی بالایی برخوردار هستند. در حالیکه افراد باهوش قابلیت های خود را چندان باور نداشته و ادعایی نیز ندارند. در واقع افراد باهوش دوست ندارند خیلی خود را تحسین و ستایش کنند، چون هر چه بیشتر می دانند بیشتر نیاز به دانستن را احساس می کنند. در واقع افرادی که خود را همه چیزدان تصور می کنند، در واقع هیچ چیز نمی دانند.

شوخ طبع هستید:

خندیدن برای سلامتی مفید است و افرادی که می خندند و می خندانند باهوش تر هستند. محققان بررسی هایی روی تست هوش 400 دانشجوی روانشناسی انجام دادند. آنها متوجه شدند دانشجویانی که نمره بالاتری کسب کرده اند، همگی جزو افراد خوش اخلاق، شوخ طبع و خوش ذوق دانشگاه بوده اند.

همیشه پروژه هایی در ذهن دارید:

افراد باهوش هیچ گاه خسته نمی شوند و دست از تلاش بر نمی دارند. این افراد همیشه کاری برای انجام دارند و دوست دارند چیزهای جدید یاد بگیرند. دور از ذهن نیست که افراد باهوش هر هفته 40 ساعت کار کنند. افراد باهوش همیشه پروژه های اجرایی دارند و ذهن شان درگیر مسائل مختلف است.

شیر مادر خورده اید:

حتما در خصوص فواید تغذیه با شیر مادر زیاد شنیده اید. اما شاید ندانید کودکانی که با شیر مادر تغذیه می کنند باهوش تر از بقیه هستند. در پژوهشی که در سال 2007 انجام شد، محققان تغذیه سه هزار کودک انگلیسی و نیوزلندی را مورد بررسی قرار دادند. آنها به این نتیجه رسیدند کودکانی که شیر مادر خورده اند، در تست های مربوط به هوش نتایج بهتری کسب می کنند. در حالت کلی، آی کیوی این کودکان 7 نمره بالاتر از کودکانی است که با شیرخشک تغذیه کرده اند.

سیگاری نیستید:

در سال 2010 محققان آی کیو بیست هزار مرد جوان را با هم مقایسه کردند. آنها متوجه شدند مردان 18 تا 21 ساله ای که سیگار نمی کشند، بهره هوشی بالاتری (101) در مقایسه با سیگاری ها(94) دارند. علاوه بر این، سیگاری هایی که روزانه بیش از یک پاکت سیگار می کشند، آی کیو پایین تری دارند که به طور متوسط 90 تخمین زده شده است.

سوالات مشابه

+1 امتیاز
1 پاسخ 1.2هزار بازدید
سوال شده 9 سال قبل در علم و دانش توسط شاکر (690 امتیاز)
+2 امتیاز
1 پاسخ 458 بازدید
سوال شده 10 سال قبل در علم و دانش توسط Saeed Zarinfam (1.1هزار امتیاز)
+2 امتیاز
4 پاسخ 621 بازدید
سوال شده 10 سال قبل در علم و دانش توسط Saeed Zarinfam (1.1هزار امتیاز)
0 امتیاز
1 پاسخ 260 بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 397 بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 331 بازدید
+1 امتیاز
1 پاسخ 401 بازدید
+1 امتیاز
1 پاسخ 1.3هزار بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 935 بازدید
سوال شده 5 سال قبل در علم و دانش توسط شاکر (690 امتیاز)
...