0 امتیاز
قبل در درمان و پزشکی توسط (690 امتیاز)
برچسب گذاری دوباره قبل توسط

آسیب هایی که ممکنه برای چشم وجود داشته باشه چیست؟

1 پاسخ

0 امتیاز
قبل توسط (230 امتیاز)

استفاده از لنزهای تماسی در طولانی مدت

در صورت استفاده نادرست و نامناسب از لنزهای تماسی احتمال بروز آسیب‌های شدید چشمی و حتی از دست دادن قدرت بینایی وجود دارد. یکی از رایج‌ترین موارد در این زمینه استفاده از لنزهای تماسی در طولانی مدت است. لنزهای تماسی بالای قرنیه چشم قرار می‌گیرند و از این رو میزان دریافت اکسیژن این بخش‌ها را کاهش می‌دهند و ممکن است به آسیب دیدن آنها نیز منجر شوند. همچنین، اگر لنزهای تماسی به طور مرتب تمیز نشوند می‌توانند به محلی برای جذب مواد دیگر تبدیل شوند.

عدم استفاده از عینک آفتابی

فایده استفاده از یک عینک آفتابی استاندارد تنها به جذاب‌تر شدن ظاهر افراد خلاصه نمی‌شود. عینک آفتابی یا دیگر محافظ‌های چشم از قرنیه در برابر سوختگی سطحی محافظت می‌کنند. قرار گرفتن مداوم در معرض پرتوهای فرابنفش A و فرابنفش B می‌تواند موجب ابتلا به آب مروارید شود، که یکی از شایع‌ترین دلایل نابینایی در جهان است.

شنا با چشم‌های باز

شنا با چشم‌های باز می‌تواند به واسطه مواد شیمیایی موجود در آب استخر اثر منفی بر سلامت چشم‌های شما داشته باشد. التهاب، تاری دید، و حتی نابینایی موقت از جمله مواردی هستند که شنا بدون استفاده از عینک یا با چشم‌های باز در زیر آب می‌تواند به همراه داشته باشد.

مالش چشم‌ها

مالش چشم‌ها عادت خوبی نیست، به ویژه هنگامی که آنها دچار خارش شده اند. دلایل مختلفی بر بد بودن این عادت اشاره دارند که از آن جمله می‌توان به آلوده بودن دست‌ها و انگشتان به میکروب‌های مختلف و آسیب دیدن سطح چشم‌ها در نتیجه مالش مکرر اشاره کرد.برای آرام شدن چشم‌ها می‌توانید برای چند دقیقه از یک کمپرس خنک روی آنها استفاده کنید. از کمپرس گرم استفاده نکنید زیرا می‌تواند به واسطه تحریک انتشار هیستامین موجب تشدید التهاب شود.

مطالعه یا نوشتن در شرایط نور کم

برای افرادی که دوستدار مطالعه هستند، انجام این کار هنگام شب می‌تواند روشی برای کسب آرامش باشد. با این وجود، مطالعه در شرایط نور کم می‌تواند فشار مضاعفی را بر چشم‌ها وارد کرده و به ایجاد درد در آنها منجر شود. تغییر این عادت به آسانی و به واسطه استفاده از یک منبع نور مناسب امکان پذیر است و می‌تواند هرچه بیشتر سلامت چشم‌ها را تضمین کند.

مراجعه نکردن به چشم پزشک

پیشگیری بهترین درمان است و این مساله درباره مراقبت از چشم‌ها به شدت صدق می‌کند. مراجعه یک یا دو بار در سال به چشم پزشک بهترین قانون برای حصول اطمینان از سلامت چشم‌هاست. اگر به چیزی مشکوک شده اید و فکر می‌کنید می‌تواند برای سلامت چشم‌ها مضر باشد، مراجعه به چشم پزشک در کوتاه‌ترین زمان ممکن بهترین توصیه محسوب می‌شود.

سیگار کشیدن

سیگار کشیدن می‌تواند همانند یک کاتالیزور برای مشکلات چشم عمل کند. مواد شیمیایی موجود در دود سیگار می‌توانند به بافت چشم آسیب برسانند، خطر ابتلا به انحطاط ماکولا افزایش یابد و در نهایت به نابینایی منجر شود. دود سیگار می‌تواند افراد دیگری که در نزدیکی فرد سیگاری هستند را نیز در معرض خطر ابتلا به این بیماری قرار دهد.

سوالات مشابه

0 امتیاز
1 پاسخ 603 بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 371 بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 705 بازدید
+1 امتیاز
3 پاسخ 385 بازدید
0 امتیاز
0 پاسخ 243 بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 833 بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 901 بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 273 بازدید
...