0 امتیاز
قبل در درمان و پزشکی توسط (690 امتیاز)
برچسب گذاری دوباره قبل توسط

یک بیمار اسکیزوفرنی چه خطراتی را می تواند برای اطرافیانش ایجاد کند؟

 

2 پاسخ

+1 امتیاز
قبل توسط (230 امتیاز)

در بعضی از خبرها، مواردی از این بیماران شنیده می‌شود كه ممكن است برای مردم نگران‌كننده باشد، اما این موارد نادر است. وقتی این اخبار پخش می‌شود، افراد گمان می‌كنند تمام بیماران اسكیزوفرنی خطرناك هستند و باید از آنها دوری كرد. در حالی كه این افراد بسیار عاطفی هستند، ما 800 هزار بیمار اسكیزوفرنی داریم اما شاید سالی یك نمونه از این اتفاق‌ها را هم نداشته باشیم. اگر چنین مواردی هم بازگو می‌شود لازم است به منظور این آگاهی‌رسانی باشد كه علامت‌ها شناخته شوند.


یادم هست مردی كه به عنوان معلم نمونه هم شناخته شده بود، یك شب همسر و فرزندانش را كشت و مادر و پدر همسرش می‌گفتند ما از او شكایتی نداریم چون آنقدر فرد آرام و مهربانی بوده كه اصلا نمی‌دانیم چه شده كه این كار را كرده است. مساله اینجاست كه این فرد دچار بیماری روان بوده و علائمی داشته مثل این كه بددل و حساس بوده، دچار انزوا شده بوده، گاهی توهم‌هایی داشته اما هیچكدام از اینها را جدی نگرفته‌اند تا این كه بیماری ناگهان عود كرده. اگر خانواده یا خود شخص این آگاهی را داشت كه با این علائم لازم است به مشاور مراجعه كند، كار به اینجا نمی‌كشید.

0 امتیاز
قبل توسط (0 امتیاز)

دلیل بروز بیماری اسکیزوفرنی چیست؟
این بیماری دلیل معینی ندارد و محققان علت بروز این اختلال را مجموعه ای از علایم ژنتیکی و اکتسابی (زیست محیطی ) می دانند. 1. مشاهده شده است که مصرف مواد اعتیادآوری چون حشیش، کوکائین ، کاری جوانا و … ریسک ابتلای فرد به بیماری اسکیزوفرنی را افزایش می دهد.  همچنین مصرف الکل، کوکائین و آمفتامین نیز می تواند از عوامل اصلی بروز این بیماری باشد.

    مشکلات زیست محیطی فرد نیز در ابتلای به این بیماری نقش بسیار گسترده ای دارد که در ذیل به برخی از مهم ترین عوامل اشاره می شود : *بیکاری

*مشکلات رفتاری والدین نظیر خشونت بیش از حد، تبعیض، تجاوز *مهاجرت و انزوای اجتماعی حاصل از آن 3.ژنتیک: مشاهده شده است که افرادی که در یکی از اعضای درجه یک خود درگیر این بیماری هستند ریسک ابتلای بالاتری نسبت به بقیه افراد جامعه دارند.

 

بهترین دکتر برای درمان اسکیزوفرنی در تهران

سوالات مشابه

0 امتیاز
2 پاسخ 356 بازدید
0 امتیاز
2 پاسخ 347 بازدید
0 امتیاز
0 پاسخ 11 بازدید
0 امتیاز
0 پاسخ 581 بازدید
0 امتیاز
0 پاسخ 91 بازدید
0 امتیاز
2 پاسخ 257 بازدید
...