0 امتیاز
قبل در علم و دانش توسط (1.3هزار امتیاز)
ویرایش شده قبل توسط

در هنگام عکس گرفتن چه زمانی باید مقدار ایزو را افزایش دهیم؟

و چه زمانی از ایزوی کم استفاده می کنیم؟

1 پاسخ

0 امتیاز
قبل توسط (843 امتیاز)

مقدار ایزو را باید زمانی افزایش داد که نور به اندازه کافی وجود ندارد. مثلا زمانی که عکاسی در محیط‌های داخلی انجام می‌شود و فلش مورد استفاده قرار نمی‌گیرد بهتر است ایزو افزایش یابد تا از هر گونه تاری اجتناب شود. در مواقع دیگری هم می‌توان ایزو را افزایش داد، مثل وقتی که می‌خواهید عکسی با سرعت بسیار بالا بگیرید. البته باید بدانید که در این مدل عکاسی حضور نویزها تقریبا صد در صد است.

در بسیاری از DSLRهای جدید گزینه‌ای تحت عنوان Auto ISO وجود دارد که در نور بسیار کم بهترین عملکرد را خواهد داشت. خوبی این تنظیمات جدید این است که می‌توانید حداکثر مقدار ایزو را تعیین کنید و در این حالت دوربین در حالت خودکار از مقدار تعیین شده شما تجاوز نخواهد کرد.

باید تا آنجایی که می‌شود مقدار ISO را در پایین‌ترین حد نگه دارید. زمانی که نور به اندازه کافی وجود دارد باید مقدار ISO را در کم‌ترین حالت نگه دارید. البته زمان‌هایی هم هست که حتی در نور کم هم می‌توان مقدار ایزو را کم‌ترین مقدار انتخاب کرد و آن وقتی است که دوربین روی سه پایه یا یک سطح صاف بدون تکان قرار گرفته است. به خاطر داشته باشید که در این حالت دوربین به زمان بیشتری برای انداختن عکس نیاز خواهد داشت و هر چیزی که در این مدت تکان بخورد به مانند یک روح ظاهر خواهد شد.

سوالات مشابه

0 امتیاز
1 پاسخ 303 بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 243 بازدید
سوال شده 7 سال قبل در علم و دانش توسط engineer (843 امتیاز)
0 امتیاز
1 پاسخ 114 بازدید
0 امتیاز
0 پاسخ 3.1هزار بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 269 بازدید
0 امتیاز
2 پاسخ 328 بازدید
0 امتیاز
0 پاسخ 280 بازدید
سوال شده 8 سال قبل در کامپیوتر و اینترنت توسط engineer (843 امتیاز)
+1 امتیاز
2 پاسخ 460 بازدید
...