0 امتیاز
قبل در علم و دانش توسط (843 امتیاز)
ویرایش شده قبل توسط

اگر مدت زمان طولانی پشت میز بنشینیم مطمینا آسیب های زیادی به بدن وارد می شود، چه تمریناتی در این زمینه برای کاهش خستگی و افزایش بازده وجود دارد؟

1 پاسخ

0 امتیاز
قبل توسط (230 امتیاز)

تمرین ضروری برای پشت میز نشستن:

1) کشش سینه: قبل از اینکه شروع کنید باید همه نگرانی هایتان را کنار بگذارید، این باعث می شود حس خوب بیشتری داشته باشید. ابتدا انگشتهایتان را به هم قفل کنید، سپس کف دست ها را پشت سر قرار دهید. سپس به جلو خم شوید، قفسه سینتان را به سمت میز جلو ببرید و آرنج هایتان را به عقب بکشید. 30 ثانیه در این حالت بمانید و این حرکت را هر 30 ثانیه تکرار کنید.

2) تقویت عضلات سه سر بازو: هر چند ممکن است از انجام این حرکت در محل کار خجالت بکشید اما نتایج آن واقعا ارزشمند است. دسته های صندلیتان را بگیرید و به سمت پایین و کف اتاق بروید بدون اینکه باسنتان به زمین برخورد کند، در سه ست 30 ثانیه ای این کار را انجام دهید.

3) کشش ران در حالت نشسته: این حرکت کششی را در روز دوبار انجام دهید، در حالی که نشسته اید مچ پایتان را روی زانوی پای دیگرتان قرار دهید و صاف بنشینید و به آرامی به جلو خم شوید. شما باید کشش را در ران و باسن احساس کنید.

4) مچ دست را فراموش نکنید: هر یک ساعت یکبار یا بیشتر سعی کنید 10 بار مچ دستتان را در جهت عقربه های ساعت یا در خلاف جهت آن بچرخانید.

5) دمبل بزنید: دستتان را در یک طرف بدنتان صاف کنید و در حالی که دمبل به دست دارید، دستتان را به طرف شانه بالا بیاورید،در این حالت کف دست ها به سمت بالا قرار دارند.

6) حرکات گردن: برای پیشگیری از گرفتگی گردن، سرتان را به آرامی به چپ، راست، بالا و پایین بچرخانید و حرکات را کنترل کنید تا کشش ملایمی را احساس کنید. هر 10 تا 20 دقیقه این تمرین را تکرار کنید. از چرخاندن گردن خودداری کنید زیرا ممکن است به مفاصل کوچک ستون فقراتتان آسیب بزند.

 

سوالات مشابه

+1 امتیاز
1 پاسخ 309 بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 312 بازدید
+1 امتیاز
1 پاسخ 5.6هزار بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 444 بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 1.1هزار بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 2.2هزار بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 237 بازدید
...