0 امتیاز
قبل در تغذیه و سلامت توسط (843 امتیاز)
برچسب گذاری دوباره قبل توسط

کدام مواد غذایی را نباید خام خورد و چه ضرری میتوانند داشته باشند؟

1 پاسخ

0 امتیاز
قبل توسط (843 امتیاز)

جوانه‌ها:

در مصرف تربچه‌ها و جوانه‌های یونجه که روی سالاد خودنمایی می‌کنند، محتاط باشید. در حالت نپخته، آنها می‌توانند میزبان خوبی برای باکتری‌های مضر مانند سالمونلا، و لیستریا باشند. جوانه‌ها باید به صورت تازه خریداری شوند و بهتر است کودکان، بانوان باردار، افراد مسن و آنهایی که سیستم ایمنی ضعیفی دارند از خوردن آنها پرهیز کنند.

لوبیا قرمز:

لوبیا قرمز حاوی مواد مغذی مختلفی است و از این رو، یک افزودنی سالم و کم هزینه به رژیم غذایی محسوب می‌شود، اما پیش از مصرف باید آن را به خوبی بپزید. مصرف لوبیای قرمز خام می‌تواند تهوع شدید، استفراغ شدید و اسهال را به همراه داشته باشد. برای از بین بردن سم، لوبیاها را به مدت پنج ساعت در آب خیس کنید، سپس آب را خالی کرده و لوبیاها را در آب تازه به مدت ۳۰ دقیقه بپزید.

عسل:

امروزه دسترسی به عسل خام راحت‌تر از گذشته است، اما مصرف آن برای کودکان توصیه نمی‌شود. عسل خام غیر پاستوریزه است و ممکن است حاوی Grayanotoxin باشد که یک سم عصبی طبیعی است. اگرچه به طور معمول برای انسان کشنده نیست، اما از نشانه‌های مسمومیت با Grayanotoxin می‌توان به سرگیجه و افت فشار خون اشاره کرد.

شیر:

شیر خام پاستوریزه نیست. شیر طی فرایند پاستوریزه کردن پیش از آن سریع سرد می‌شود. با این وجود، گزارش‌ها نشان می‌دهند که بیماری‌های ناشی از نوشیدن شیر خام یا غذاهای تهیه شده از آن رو به افزایش است که یکی از دلایل آن ادعاهایی مربوط به پیشگیری از برخی بیماری‌ها به واسطه مصرف شیر خام است. کودکان احتمال بیشتری دارد در نتیجه مصرف شیر خام بیمار شوند.

 

سوالات مشابه

0 امتیاز
1 پاسخ 604 بازدید
سوال شده 6 سال قبل در تغذیه و سلامت توسط Saeed Zarinfam (1.1هزار امتیاز)
0 امتیاز
1 پاسخ 9.8هزار بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 1.2هزار بازدید
0 امتیاز
2 پاسخ 602 بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 903 بازدید
+1 امتیاز
3 پاسخ 427 بازدید
0 امتیاز
0 پاسخ 233 بازدید
...