0 امتیاز
قبل در تغذیه و سلامت توسط (1.0هزار امتیاز)
برچسب گذاری دوباره قبل توسط

تاثیرات اشعه فرابنفش در پوست چیست؟

چگونه میتوان از صدمات این اشعه در امان بود؟

منشا این اشعه در چه چیزهایی وجود دارد؟

2 پاسخ

0 امتیاز
قبل توسط (1.0هزار امتیاز)

یکی از مهم‌ترین عوامل پیدایش چین و چروک صورت، اشعه فرابنفش است؛ چه منشا آن نور خورشید باشد و چه لامپ‌های کابین‌های سولاریوم. همه افراد باید بدانند که هیچ عاملی برای پوست انسان مخرب‌تر از اشعه‌های فرابنفش A و B نیست. اشعه فرابنفش B باعث آفتاب‌سوختگی و پیدایش سرطان‌های پوست می‌شود و اشعه فرابنفش A نیز موجب پیدایش چین و چروک پوست، برنزه شدن پوست و کمک به اشعه فرابنفش B در پیدایش سرطان‌های پوست می‌نماید. اغلب کابین‌های سولاریوم از اشعه نوع A برای برنزه شدن پوست استفاده می‌کنند و این ادعا که فلان کابین سولاریوم فاقد اثر سرطان‌زایی است، دروغی بیش نیست. پس اگر به جوانی پوست خود علاقه‌مند هستید فرار کردن از اشعه مستقیم آفتاب به‌خصوص در ساعت‌های 10 صبح تا 3 عصر را فراموش نکنید. از ضدآفتاب استفاده کنید و مصرف کلاه‌های لبه‌دار (سایه‌بان‌دار) و حتی چتر را در روزهای آفتابی مدنظر قرار دهید. به نوع لباس‌های‌تان نیز دقت کنید.

پیراهن آستین بلند موجب محافظت پوست بازو و ساعد شما خواهد شد. به بانوان توصیه می‌کنیم مصرف دستکش‌های نخی را هنگام رانندگی مدنظر قرار دهند، حتی آقایان راننده نیز از آنها سود خواهند برد. اگر به صورت رانندگانی که سال‌ها مشغول این حرفه هستند خوب دقت کنید، متوجه خواهید شد که پوست نیمه چپ صورت دارای چین و چروک بیشتری نسبت به نیمه سمت راست است و این تنها به دلیل برخورد مستقیم‌تر نور آفتاب به نیمه چپ صورت هنگام رانندگی است. یادتان نرود که به کودکان خود از سن پایین فرار کردن از نور مستقیم آفتاب و مصرف کرم‌های ضدآفتاب را آموزش دهید، دقیقا همانند آموزش مسواک زدن بعد از غذا یا قبل از خواب.

0 امتیاز
قبل توسط (5 امتیاز)

برای محافظت از ماشین خود در برابر گرمای شدید تابستان می توانید چتر خودرو را سفارش دهید. چتر خودرو یک محصول جدید در ایران می باشد، برای خرید چتر خودرو با شرکت کاربام در تماس باشید.

سوالات مشابه

0 امتیاز
1 پاسخ 960 بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 281 بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 156 بازدید
0 امتیاز
2 پاسخ 104 بازدید
0 امتیاز
2 پاسخ 711 بازدید
0 امتیاز
2 پاسخ 592 بازدید
0 امتیاز
8 پاسخ 1.9هزار بازدید
...