0 امتیاز
قبل در درمان و پزشکی توسط (230 امتیاز)
برچسب گذاری دوباره قبل توسط

از کجا و با چه نشانه هایی میتوان فهمید که آپاندیس در خطر است؟

1 پاسخ

0 امتیاز
قبل توسط (1.3هزار امتیاز)

موسسه ملی دیابت و بیماری های گوارشی و کلیوی می گوید درد ناشی از آپاندیسیت یک درد شدید است که با هر دردی که پیش از این احساس کرده اید فرق دارد. این درد می تواند ناگهانی باشد و بدون هیچ هشداری اتفاق بیفتد.

در روزهای ابتدایی ابتلا به آپاندیسیت، فرد در نزدیکی ناف خود احساس درد می کند. وقتی مشکل بدتر می شود درد به قسمت تحتانی سمت راست شکم انتقال می یابد. در ساعت های آتی پس از انتقال درد این امکان وجود دارد که فرد با درد شدیدتری مواجه شود و علاوه بر این ممکن است حرکت کردن، نفس عمیبق کشیدن، سرفه یا عطسه کردن باعث بدتر شدن این درد شود.

از دیگر علائم مرسوم آپاندیسیت می توان به حالت تهوع، استفراغ، بی اشتهایی، یبوست یا اسهال، ناتوانی در تخلیه گاز بدن، تب درجه کم و سردی، دمای بدن بین 36 تا 39 درجه، ورم معده و تمایل به اجابت مزاج برای تسکین درد اشاره کرد. این علائم مرسوم تنها در 50 درصد از افرادی که مبتلا به این بیماری می شوند وجوددارد. این امکان وجود دارد که 50 درصد از افراد مبتلا به آپاندیسیت علائمی داشته باشند که زیاد مرسوم نیست.

علائم آپاندیست در کودکان و نوزادان:

ممکن است کودکان درد ناشی از آپاندیسیت را تنها در یک ناحیه خاص از بدن خود تجربه نکنند. این امکان وجود دارد که التهاب به دیگر بخش های بدن نیز انتقال یابد. علاوه بر این، کودکان و نوزادهای مبتلا به آپاندیسیت کمتر اجابت مزاج می کنند. درد کودکان و نوزادان به واضحی درد بزرگ سال ها نیست. با وجود این، تحقیقات نشان می دهد که درد شکمی مرسوم ترین علامت آپاندیسیت در کودکان و نوزادان است.

علائم آپاندیسیت در بزرگ سال ها:

ممکن است بزرگ سال های مسن تر و زن های باردار علائم آپاندیسیت متفاوتی را تجربه کنند. درد شکمی ناشی از آپاندیسیت در این افراد به شدت و مشخصی درد شکمی در دیگر افراد مبتلا به آپاندیسیت نیست. این امکان وجود دارد که پس از سه ماهه اول بارداری درد شکمی زن های باردار به ربع بالایی قسمت سمت راست شکم انتقال یابد. علاوه بر این، ممکن است که زن های باردار درد کمر یادرد پهلو را نیز تجربه کنند.

هم در بزرگ سال های مسن تر و هم در زن های باردار باید به دنبال علائم آپاندیسیتی بود که کمتر مرسوم هستند. این علائم شامل حالت تهوع، استفراغ و تب است. علاوه بر این، درد شکمی این افراد می تواند به دلیل عارضه دیگری باشد.

سوالات مشابه

0 امتیاز
1 پاسخ 492 بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 1.0هزار بازدید
سوال شده 10 سال قبل در درمان و پزشکی توسط بی نام
0 امتیاز
1 پاسخ 229 بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 220 بازدید
0 امتیاز
0 پاسخ 243 بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 833 بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 274 بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 277 بازدید
...