0 امتیاز
قبل در درمان و پزشکی توسط (1.1هزار امتیاز)
برچسب گذاری دوباره قبل توسط

انواع دیابت چیست؟

هر نوع از دیابت چه ویژگی هایی دارند؟

1 پاسخ

0 امتیاز
قبل توسط (230 امتیاز)

بیماری دیابت سه نوع دارد که نوع اول مخصوص کودکان و نوجوانان است و در سنین پایین بروز پیدا می‌کند و غده لوزالمعده توان کافی برای تولید انسولین را ندارد. لذا درمان آن تجویز انسولین بصورت روزانه بر حسب نیاز و تنظیم متناسب قند خون است.
در دیابت نوع دو که در ابتدای بیماری میزان ترشح انسولین از لوزالمعده کافی بنظر می‌رسد، سلول‌ها با شروع مقاومت در پاسخ به انسولین عملا قند خون کمتری جذب می‌کنند. لذا قند در خون بالا می‌‌رود، در حالی که قند درون سلول‌ها پایین است. وزن بالا، کاهش فعالیت های ورزشی و البته وجود عوامل ژنتیکی مسبب بروز دیابت نوع دوم که به دیابت بزرگسالان هم معروف است، بحساب می‌آیند.
دیابت زمان بارداری نوع سوم است که  این نوع از دیابت در عده ای از زنان باردار که سابقه دیابت ندارند و پس از بارداری قند خونشان به حالت طبیعی بر می‌گردد اطلاق می‌شود. البته هنوز علت دقیق این نوع دیابت مشخص نشده است.
کاهش وزن، رژیم غذایی کم شیرین، عدم مصرف سیگار، کنترل فشار خون و مراقبت از بهداشت پاها اقدامات مناسب برای پیشگیری از دیابت بزرگسالان و یا کاهش عوارض آن نزد فرد مبتلا به شمار می‌رود.
آمار مبتلایان به دیابت در جهان  420 میلیون نفر است. 90 درصد این گروه مبتلا به نوع دوم یا همان دیابت بزرگسالان هستند. همچنین آمار نشان می‌دهد که حدود کمتر از 10 درصد مردم ساکن در کره زمین دچار دیابت می‌شوند.

سوالات مشابه

0 امتیاز
1 پاسخ 332 بازدید
0 امتیاز
3 پاسخ 719 بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 465 بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 373 بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 1.3هزار بازدید
0 امتیاز
2 پاسخ 348 بازدید
+1 امتیاز
3 پاسخ 675 بازدید
...